Pojednostavljeni carinski postupci olakšali su procedure na carinskim terminalima, ali i dalje ima gužvi na granicama. Prijevoznici ističu kako je dodatni problem nastao ulaskom Hrvatske u Schengen, što je dovelo do detaljnijih pregleda na granicama, ali i kraćeg radnog vremena sanitarnih inspektora.
Za vozače kamiona koji prevoze robu izvan granica naše zemlje, čekanje na graničnim prelazima sastavni je dio posla. Kažu, duže čekaju na balkanskim, nego na granicama Europske unije.
Iz Terensog ureda Sjeveroistok Granične policije Bosne i Hercegovine ističu kako u ovom dijelu zemlje nema većih gužvi, javlja BHRT.
"Što se tiče teretnog prometa, nema većih zadržavanja, barem što pokriva jedinica GP Bijeljina. Nema, tu samo evidencija, upis i to je to", kaže Vid Ilić, vođa tima na Graničnom prijelazu Rača.
Iz Udruženja za međunarodni i unutarnji transport Republike Srpske ističu kako je takozvana carina bez papira donekle rasteretila terminale, ali problemi nisu time riješeni.
"Osobiti sada, ulaskom Hrvatske u Schengen, gdje su se dodatno stvorile ogromne kolone i čekanja, gdje prijevoznici treba po 10 - 15 sati da bi samo prešli granični prijelaz i ušli u terminal, također ulaskom Hrvatske u Schengen skraćeno je radno vrijeme fitosanitarnim inspektorima", ističe Nikola Grbić, predsjednik Udruženja za međunarodni i unutarnji transport RS.
U Upravi za neizravno oporezivanje procjenjuju kako će u ovoj godini biti obrađeno oko 900 zahtjeva za pojednostavljeni carinski postupak.
"Od početka primjene novog Zakona o carinskoj politici u BiH, stiglo je 667 zahtjeva za pojednostavljeni carinski postupak, a do sada ih je odobreno 384", navode iz UNO BiH.
Podsjetimo, Zakon o carinskoj politici BiH je usvojen još 2015. godine, ali za njegovu primjenu je bilo potrebno da u BiH postoji certificirano tijelo za izdavanje kvalificiranog digitalnog potpisa, što je učinjeno šest godina kasnije, a primjena zakona počela je prošle godine.