Lažne vijesti koje su u bh. javnosti prisutne godinama, od popularizacije društvene mreže facebook, unazad godinu i pol šire se sve brže.
Lažne vijesti se šire putem Facebooka. Takvi mediji uglavnom nemaju nikakvu vlastitu publiku nego publika dolazi do njih slučajno koristeći tu društvenu mrežu, prenosi Fena.
Izvršna direktorica Vijeća za tisak u BiH Ljiljana Zurovac savjetuje da čitatelji trebaju izbjegavati medije koji nemaju informacije o sebi, o novinarima i tekstove koji se ne pozivaju na izvore.
- U Vijeću za tisak smo imali žalbe od javnih osoba o kojima su objavljeni izmišljeni intervjui. To nisu netočne informacije, nego izmišljene. Netočne se dogode greškom novinara i to se može ispraviti, ali izmišljene vijesti su iz glave, i to se radi uglavnom zbog povećanja posjećenosti - rekla je Zurovac.
Pojašnjava da takve vijesti imaju senzacionalističke naslove, nemaju navedene izvore, nemaju potpisa autora. Tvrdi da u BiH takve vijesti nisu nimalo naivne te da izvještavaju o navodnim pripremama terorističkog napada ili slično što izaziva nemir među građanima.
Zurovac je navela da lažne vijesti nisu problem samo BiH, nego i cijelog svijeta.
Smatra se da su lažne vijesti u svijetu ekspanziju doživjele u predizbornoj kampanji za predsjednika Sjedinjenih Američkih Država, od kada se o njima u javnosti priča mnogo više.