utjecaj boja

Otkrijte koja boja smanjuje apetit, a koja povećava tlak

Pexels
23.08.2017.
u 21:32

Jeste li primijetili kako McDonald’s, KFC i mnogi drugi restorani u svom brandu koriste crvenu i žutu boju? Njihova kombinacija povećava apetit, dok ga plava smanjuje

Uz plavu boju najlakše zaspimo, a ružičasta nam uvijek izmami osmijeh na lice. Boje utječu na na naše raspoloženje i ponašanje. Kako biste svoju okolinu učinili što privlačnijom za um i tijelo, provjerite koje značenje sakrivaju vaše najdraže boje.

Crvena je prva boja koju vidimo

Nedavne studije pokazale su kako već i dojenčad stara tek dva tjedna može vidjeti crvenu boju. Ima najdulju valnu duljinu među bojama pa je djetetovi razvojni receptori i živci u očima mogu najlakše obraditi, piše 24sata.hr. 

Crvena je boja energije, strasti i akcije te pojačava žudnju za hranom i drugim podražajima. Ako smo okruženi s previše crvene boje, možemo postati razdražljivi, uznemireni i naposljetku i ljuti, stoga se preporučuje izbjegavanje ove boje na zidovima. Crvena povećava i našu fizičku razinu energije, brzinu otkucaja srca i krvni tlak te potiče oslobađanje adrenalina.

Osobe koje ističu crvenu boju kao omiljenu najčešće su ekstrovertne, optimistične i hrabre.

Najomiljenija boja u svijetu

Na temelju ankete koju je provelo nekoliko globalnih marketinških kompanija, 40% ljudi odabralo je plavu kao omiljenu boju. Iz perspektive psihologije plava je boja povjerenja, odgovornosti i sigurnosti. Smanjuje stres i stvara osjećaj smirenosti pa je idealan odabir za dnevnu i spavaću sobu. Usto, usporava metabolizam pa se preporučuje za kuhinju ako želimo smanjiti apetit, dok primjerice restorani često inzistiraju na toplim bojama. Osobe kojima je ovo omiljena boja najčešće su konzervativne, pouzdane i promišljene te ne vole biti u središtu pažnje.

U prošlosti je korištenje plave boje bilo toliko cijenjeno da su postojali zakoni koji su umjetnicima propisivali kako je smiju upotrebljavati. Najčešće se mogla koristiti samo za bojanje Isusove i Marijine haljine na svetim slikama. Ovu boju obožavaju i ljetni neprijatelji – komarci, stoga prilikom izleta u prirodu izbjegavajte odjeću tamnoplave boje.

Boja koja se izbjegava u zrakoplovu

Žuta boja izaziva mučninu, a često se naziva i najiritantnijom bojom zbog prekomjerne stimulacije oka. Iako nije poželjna u zrakoplovima, čest je odabir u prostorima poput doma ili ureda. Potiče kreativnost, optimizam i bolju percepciju. Ipak, previše žute boje izaziva uznemirenost i emocionalnu nestabilnost. Ona je, baš kao i crvena, glavni okidač za buđenje apetita. Ljubitelji ove boje su često kreativne osobe i perfekcionisti.

Ako vam je prva asocijacija na žutu boju Sunce, varate se! Sunce je zapravo bijele boje, ali to je vidljivo jedino iz svemira i s velikih nadmorskih visina, dok gledano odozdo Sunce djeluje žućkasto.

Više nema ljutnje

Roza boja potiskuje bijes i tjeskobu. Zatvori i ustanove za mentalno zdravlje često svoje zidove boje u ružičastu, kako bi kontrolirali ponašanje agresivnih zatvorenika i pacijenata. U psihologiji boja, ružičasta je znak nade. Osnažuje naše emocije i ublažava osjećaj ljutnje. Osobe koje vole ružičastu najčešće su osjetljive, velikodušne i prijateljski raspoložene.

Koje je boje vaša mašta?

Ljubičasta se odnosi na maštu i duhovnost. Ako ste u potrazi za idealnom bojom u koju ćete obojiti zidove vašeg ureda, ovo je boja za vas. Potiče na stvaralaštvo i originalnost, ali je treba pažljivo koristiti jer previše ljubičaste može dovesti do osjećaja depresije. Ako je ovo vaša omiljena boja, vi ste kreativni, volite djelovati individualno te ste izrazito suosjećajni.

Grci i Rimljani bili su fanatici ljubičaste boje. Trijumfalni generali nosili su haljine ljubičaste i zlatne boje, dok su senatori i konzuli nosili ljubičaste trake na rubovima svojih toga. U carskom Rimu je uporaba ljubičaste boje još više regulirana pa je do četvrtoga stoljeća samo caru bilo dopušteno nositi najljepše ljubičaste nijanse.

Crno - bijeli svijet 

Iako se ove akromatske boje ne nalaze u spektru, mi ih često stavljamo u isti koš sa crvenom, plavom, zelenom i ostalim šarenim bojama.

Bijela boja označava čistoću i nove početke. Znanstvenici su ispočetka nosili kute bež boje, a od 19. stoljeća medicinski su stručnjaci odabrali bijele. Ova je boja izabrana zbog ideje nade i novog početka na području medicine. Bijela često postaje omiljena u vrijeme kada prolazite kroz prijelazno razdoblje u životu.

Crna boja u psihologiji predstavlja moć i kontrolu, a bila je jedna od prvih boja u umjetnosti. Prapovijesni umjetnici koristili su crni ugljen i minerale željeza kako bi stvorili crni pigment za boju na zidovima spilja. Zašto se kaže da morate imati malu crnu haljinu u ormaru? Zato što je to najjednostavniji, a najelegantniji komad odjeće koji, bez obzira na model, nikada ne izlazi iz mode. Crna boja je odraz kontrole, neovisnosti i snažne osobnosti.

Bilo da ste se pronašli u opisu značenja crvene, zelene ili ružičaste boje, jedno je sigurno - odabir boja opisuje vaš karakter. Boje koje nosite govore nešto o vama i drugima, stoga se pobrinite za svoju odjeću. Henkel je lansirao sada već svima poznate maramice za skupljanje boja K2r uz koje možete bezbrižno i sigurno prati svoje šareno rublje, bez straha od prelijevanja boja. Nosite svoju omiljenu boju i istaknite osobnost!

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije