Imamo li se zaista razloga toliko bojati i što se zapravo događa iza zatvorenih vrata kokpita dok putnici samo čekaju da stignu sigurno na odredište, otkrio je australski pilot Jetstara Brett Manders za Daily Mail.
Ispušta li se zaista otpad iz zrakoplova u zrak tijekom leta?
Ne, sav otpad, uključujući i onaj iz wc-a, ostaje u tankovima dok zrakoplov ne sleti, a potom se sav otpad čisti i prazni iz tankova. Tako da možete biti sigurni da nakon nužde koju obavite u wc-u ništa neće završiti u atmosferi.
Zašto nas prije leta upozoravaju na sigurnosni položaj naginjanja unaprijed u slučaju prinudnog slijetanja?
Jasno, ako dođe do neočekivanih situacija i zrakoplov mora prisilno sletjeti, taj položaj će vam pomoći da izbjegnete eventualne ozljede od predmeta koji mogu popadati prilikom takvog slijetanja.
Postoji li najsigurnije sjedalo u zrakoplovu?
Ne. Sva sjedala su isto sigurna.
Mogu li se vrata u zrakoplovu otvoriti ručno tijekom leta?
Mnogi putnici strahuju da se tijekom leta može dogoditi da netko pokuša otvoriti vrata, kao u holivudskim filmovima, no pilot poručuje kako to nije moguće. "Kao da imate jako napumpanu nogometnu loptu i pokušavate je pritisnuti, ali ne možete. Tako je i s vratima u zrakoplovu. "
Prednja vrata zrakoplova se prvo otvaraju prema unutra, a onda se gurnu prema vani, pojašnjava, i zbog jakog pritiska ih ne možete otvoriti ručno.
Što kada netko umre u kabini zrakoplova?
Tijekom 10-godišnjeg iskustva, pilot Manders, imao je samo jedan smrtni slučaj tijekom leta. Kabinsko osoblje je podučeno za ovakve situacije. Izolirat će preminulog putnika od ostalih uz maksimalnu diskreciju.
Trebaju li nas brinuti turbulencije?
Ne trebaju, poručuje Manders. "One znaju biti neugodne, ali nisu razlog za brigu. Ni piloti ne vole turbulencije baš kao ni putnici stoga ih svakako pokušavamo izbjeći. No, nema razloga za brigu. "
Što se zaista događa ako ne upalite "flight mode" (zrakoplovni način rada) na svom telefonu?
To će uzrokovati smetnje u slušalicama pilota, poput neugodnih zvukova, posebice ako je više uređaja ostalo "aktivno". Ovo pravilo za prebacivanje na zrakoplovni način rada pametnog telefona nije nužan samo za putnike već i za pilote i kabinsko osoblje, poručuje.