završrtak iduće godine

Pogledajte kako napreduju radovi na Južnoj obilaznici Mostara FOTO/VIDEO

južna obilaznica
Foto: Klix.ba
1/5
30.04.2023.
u 09:33

U oku promatrača s postojeće ceste Mostar - Čitluk prostire se jedinstveni pogled na buduću modernu prometnicu, a posebnu pažnju plijeni vijadukt "Marijanovića Draga"

Izgradnja Južne obilaznice Mostara koja se uspješno probija kroz tvrdi hercegovački kamen trebala bi se završiti iduće godine i povezati s autocestom na Koridoru Vc te Hercegovinu umrežiti sa europskom mrežom puteva.

Ovaj infrastrukturni projekt o kojem se desetljećima govori kao o velikom strateškom projektu, rasteretit će promet kroz najveći grad na Neretvi.

U oku promatrača s postojeće ceste Mostar - Čitluk prostire se jedinstveni pogled na buduću modernu prometnicu, a posebnu pažnju plijeni vijadukt "Marijanovića Draga" koji je vješto uklesan u brdovitom tlu iznad mostarskih naselja, piše Klix.ba

 

 

 

Impozantna građevina sa dužinom 200 metara i visinom stubova preko 30 metara u kamenitom tlu je i najzahtjevniji objekt u izazovnom svladavanju Kobilovače, pored probijanja brda koje se trenutno izvodi za izgradnju najvećeg tunela u Bosni i Hercegovini, vrijednog 25 milijuna KM.

Prije tri tjedna je građevinska tvrtka Hering d.d. Široki Brijeg koja izvodi radove sa Azvirt LLC iz Azerbajdžana, počela s miniranjem brda za ulazni portal tunela čijom će izgradnjom veći dio ove obilaznice biti završen.

Tunel Novi, kako će nositi naziv ovaj infrastrukturni objekt na budućoj trasi Južne obilaznice na dionici od Miljkovića do Rodoča i veze s magistralnom cestom M-17, bit će dug 900 metara. Projekt se financira iz kreditnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a nadzor, u vrijednosti od 725 tisuća KM, provode IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.

južna obilaznica
1/6

Radovi na tunelu Novi su nastavak aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, urađenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara LOT 1, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića Draga dužine 200 metara.

Podsjetimo da je prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.

Direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić je ranije kazao kako radovi na tunelu Novi trebaju biti završen do ljeta 2024. godine, kad očekuje i završetak kompletne prometnice koja će u potpunosti modernizirati putnu komunikaciju u tom dijelu zemlje.

Pored izgradnje tunela Novi, u planu je izgradnja još jednog manjeg tunela od 180 metara, kao i vijadukta od 180 metara, a kako bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu. Njezina je dužina 3,2 kilometra i ići će od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste. Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta s četiri trake i dva kružna toka.

Ova prometnica će na južnom izlazu iz Mostara omogućiti povezivanje s autocestom na koridoru Vc i europskom mrežom puteva, što će biti od velikog značaja, ne samo za Mostar nego i cijelu BiH, ali i regiju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije