Primjer Ante Brnića iz Vrbovca, Odžak, kojem tržište s nedovoljnom zaštićenošću domaće proizvodnje i iznimno niskim cijenama stoke prijeti uništiti trud i proizvodnju, govori o ustrajnosti u želji da umjesto odlaska u inozemstvo pronađe način za ostanak i život od vlastitog rada, piše Večernji list BiH. Anto je odlučio zatvoriti krug od uzgoja do završnog proizvoda pa je uzgoj svinja usmjerio u preradu mesa i proizvodnju suhomesnatih proizvoda. - S mnogo se nedaća suočavamo kao domaći proizvođači, jer država još nije prepoznala koliko smo bitni u tom lancu u kojem trgovina i preprodavači uvijek profitiraju, a mi koji proizvodimo dobivamo svake godine sve dublji minus. Budući da je proizvodnja svinja u posljednje vrijeme sve teža, domaću je svinju teže prodati, naše tržište je sve zasićenije uvoznom robom, pa mi mali proizvođači više na tržištu ne možemo konkurirati. Želim s obitelji živjeti na ovome području od svojeg rada, pa sam se okrenuo preradi svinjskog mesa, tj. proizvodnji suhomesnatih proizvoda. Potrudit ću se kako bih imao što bolji proizvod, proizveden na zdrav domaći način, kako su to radili naši djedovi prije 100 godina, kaže Anto. U tome i uspijeva jer je osvajao nekoliko nagrada i priznanja na Kulenijadama za kvalitetu proizvoda. Kako Brnićevima nije problem proizvesti kvalitetne posavske delicije, kakvi su kulen, kobasice i drugi suhomesnati proizvodi, dodatno su prionuli na posao i usmjerili ga prema finalnom proizvodu, ne zaustavljajući proces proizvodnje samo na uzgoju svinja. - Zato što želim živjeti na ovom posavskom području, gdje sam se rodio, trudim se i opstati sa svojom obitelji, a ne samo dignuti sidro i otići.
Nije lako nigdje jer svugdje se mora raditi. Samo je kod nas sve usporenije jer nisu kako treba poredani prioriteti. Mi poljoprivrednici smo uvijek na začelju kada se treba nagrađivati ili donositi propise kojima se to omogućava, ističu Brnićevi.
Smatraju kako bi kvalitetna zadruga pomogla da proizvodi kakav je posavski kulen i suhomesnati proizvodi, koji su specifični za Posavinu, budu brendirani, čime bi se ‘prokrčio’ put prema širem tržištu.