Komisija za provedbu istrage avionske nesreće koja se dogodila u Mostaru, a koju je formiralo Ministarstvo prometa i komunikacija BiH, u sljedećih 15 do 20 dana imati će preliminarne rezultate istrage u ovom slučaju, najavio je u Dnevniku TV1 tajnik resornog ministarstva Igor Pejić.
On je napomenuo da je Komisija, odmah po saznanju o nesreći, završila prvu fazu preliminarne istrage, ali da vještačenje letjelice još nije okončano, te da neće biti dugotrajnog vještačenja, jer su u toj mjeri oštećeni vitalni dijelovi da ih je, nažalost, nemoguće vještačiti.
“U sljedećih 30 dana imati ćemo preliminarne rezultate istrage. Nije pitanje vremena, već nam je cilj da napravimo što kvalitetniju istragu i utvrdimo uzroke. Ministarstvo se ne bavi utvrđivanjem krivice. Izvještaji Komisije poslužiti će Tužiteljstvu BiH za eventualno pokretanje istraga, odnosno eventualno upućivanje u dalju proceduru kod sudova”, pojasnio je Pejić.
On je podsjetio da je po saznanju o tragičnom događaju u Mostaru, tim Ministarstva prometa i komunikacija BiH, na čelu sa ministrom Ismirom Juskom, bio na licu mjesta, te da je odmah formirana Komisija, koja je proširena sa posebnim vještakom medicinske struke iz oblasti zrakoplovstva i sa još jednim ekspertom i da sada broji četiri člana.
“Istraga je nastavljena danas i cijela Komisija je trenutno u Mostaru. Nastavljeno je vještačnje ostataka letjelice, ali i izvršeno je dodatno saslušanje očevidaca”, naveo je Pejić.
Govoreći o istrazi, kazao je da je završen dio posla koji je mogao biti urađen u tom trenutku, te da se sada ide korak po korak. O uzrocima tragične nesreće, dodao je, još se ne može govoriti.
Napomenuo je također da Ministarstvo raspolaže svim relevantnim informacijama u vezi sa ovim događajem, ali da detalje ne može iznositi u javnost zbog činjenica da je istraga u tijeku.
Stoga je upozorio da je u javnosti bilo mnogo dezinformacija, teza koje nisu utemeljene i koje su neprihvatljive, poručivši da su jedine relevantne informacije one koje dolaze iz resornog Ministarstva.
Ono što je mogao kazati jeste da letjelice ovog tipa nemaju obavezu posjedovati crnu kutiju, te da je pilot prije pada letjelice imao komunikaciju sa kontrolnim tornjem.
Osvrnuo se i na samu organizaciju letenja, te da li bilo propusta tom prilikom: ”Letjelica je bila registrirana na određeni broj mjesta. Činjenica je da broj mjesta možda nije bio u skladu sa registriranim brojem mjesta u letjelici. Dakle, postoje određeni elementi koji ukazuju na eventualno moguće propuste u realizaciji samog leta i letenju. Nažalost, u ovoj tragediji sada sve postaje sporno”, naveo je Pejić, te ponovio da će u sljedećih 15 do 20 dana biti poznati preliminarne rezultate istrage, koji će ukazati na eventualne nedostatke koji opet mogu ukazati na uzroke tragične nesreće u Mostaru.