Okrugli stol u Mostaru

Rebac: Inkluzivno obrazovanje je spor, ali neizbježan proces

04.03.2016.
u 07:00

Koalicija organizacija osoba s invaliditetom u Hercegovačko- neretvanskoj županiji “Zajedno smo jači”, uz potporu NVO ‘Inicijative preživjelih od mina’ Tuzla organizirala je u Mostaru okrugli stol o temi: “Inkluzivno obrazovanje i odgoj djece u HNŽ – Personalna asistencija”, piše Večernji list BiH. Moderator okruglog stola bila je Jasna Rebac, predsjednica udruženja “Ružičnjak - Los Rosales”, a cilj sastanka je uvidjeti važnost inkluzivnog obrazovanja i njegovu kvalitetu kroz pružanje potpore - personalne asistencije. Na okruglom stolu bili su nazočni direktori predškolskih i osnovnoškolskih ustanova, predstavnica Ministarstva obrazovanja, znanosti, kulture i sporta HNŽ-a te predstavnici Odjela društvenih djelatnosti Grada Mostara.

Lokalni akcijski plan

- Razlog zbog kojeg smo se sastali jest kako bismo naučili koja je razlika između personalne asistencije i asistenta u nastavi kad je u pitanju inkluzivno obrazovanje, odnosno obrazovanje djece s invaliditetom. Inkluzivno obrazovanje je proces koji se sporo kreće, ali je on neizbježan. Ove aktivnosti su u skladu s ciljem donošenja konačnog teksta lokalnog akcijskog plana u oblasti invalidnosti, utemeljenog na zaključcima Skupštine HNŽ-a, koja je nalogom zadužila resorno ministarstvo formirati radnu skupinu koja će raditi na spomenutom tekstu, kazala je u Rebac, dodavši: - Nadamo se da će usvajanjem takvog dokumenta sustavno biti riješena makar neka pitanja kad je riječ o inkluzivnom obrazovanju.

Definiranje pojmova

Predsjednica Udruge roditelja i djece s posebnim potrebama “Vedri osmijeh” i ravnateljica JU Dječji vrtići Mostar, Danijela Kegelj, istaknula je kako je tema okruglog stola bitna jer ona počinje na sustavan način definirati pojmove. - Početak priče o ovoj temi po prvi put će imenovati što je to što nama u praksi treba. U predškolskim ustanovama uključeno je puno djece, a pravilnik o načinu uključivanja djece s poteškoćama u razvoju u predškolske ustanove već 16 godina nije donesen u HNŽ-u. Mi radimo “usluge” na način da sami procjenjujemo, a od toga nas svaki dan može boljeti glava. Ovim načinom će se po prvi put točno reći tko može biti asistent, na koji broj djece i slično, tako da mislim da će ovo po prvi put izgledati onako kako treba, a to je na dobrobit djece, kazala je Kegelj. Nakon ovog sastanka bit će organiziran sastanak za stručne suradnike predškolskih i osnovnoškolskih ustanova, dok će treći biti organiziran za učitelje i učiteljice koji rade s djecom s invaliditetom.•

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije