Gastro ponuda Posavine nezamisliva je bez sarme spravljene po stogodišnjim receptima koji se ovdje brižno čuvaju prenoseći se od starih baka na posavske snaše. U Posavini je teško naći obitelj u kojoj domaćice ne znaju spremati sarmu no ona u Domaljevcu je posebna, osobita okusa, arome, malenih dimenzija pa ne čudi što je već postala tradicija Festivala domlječke sarme koju već petu godinu zaredom organiziraju HKUD Mladost i Udruga žena „Vez“ Domaljevac uz potporu Općine Domaljevac-Šamac.
Duh tradicije
Najmanja u FBiH, općina Domaljevac-Šamac time je uz folklornu manifestaciju „Tkanica“ dobila još jednu originalnu feštu Festival sarme, osmišljen u duhu tradicije i njezinih, ne samo gastro, već i folklornih, etno i glazbenih potencijala. - Za pripremu naše jedinstvene delicije utrošeno je oko 20 kilograma mesa, tri sata vremena i puno ljubavi prema ovoj tradicionalnoj hrani našega kraja - ističe Zlata Đukić, predsjednica Udruge žena „Vez“. Kako bi sve bilo ekološki i prirodno, sarme su servirane u starim posudama na način kako se nekada posluživalo. Dvorana HKC-a isijavala je toplinom posavske pjesme i starih posavskih jela, prove, pita svih vrsta, savijača, kruha ispod peke, domaćeg vrhnja, pogače, pita, slatkih i slanih... Iz udruge poručuju kako će do kraja godine ponovo biti aktivnosti jer pred njima su božićne radosti gdje će se ponovno predstaviti sa svojim specijalitetima, s naglaskom na božićne kolače i ukrase.
Marketinški pristup
Tradicionalna vezanost u Posavini za zemlju, ratarstvo, poljoprivredu i stočarstvo mogla bi ići i u smjeru pojačavanja proizvodnje zdrave hrane u Posavini jer ljudski resursi, odnosno znanja za proizvodnju zdrave hrane očito postoje, a ona su dragocijena i prenose se s koljena na koljeno. No, za afirmiranje vlastitog proizvoda nužan je marketinški pristup kako bi taj proizvod postao zapažen i izvan lokalnih okvira. Kako je Domaljevačka sarma brend kojem je potrebno udahnuti marketinšku dimenziju, to je posao u kojem se „Vezu“ treba pomoć jer uz to što čuvaju gastro tradiciju Posavine, tom se manifestacijom promovira vlastita sredina. - Za promociju je nužno znati mobilizirati i medije jer su oni megafon čiji glas dopire do ušiju i očiju potencijalnih konzumenata - ističe novinar posavskih korijena Pejo Gašparević i sam se povremeno uključujući u medijski kampanju koji, kao i Večernji list, rado prati ovu gastro manifestaciju.