Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH ove je godine imala pune ruke posla. Kako nam je rekao ombudsman Dragan Doko, u ovoj godini odgovoreno je na 250 utemeljenih žalbi, dok je Institucija imala oko 1000 poziva građana koji su imali prigovore na kršenja prava potrošača, piše Večernji list BiH. - Još uvijek je najviše pritužbi na komunalne usluge, telekom operatere, elektroprivrede i na banke. Ove smo godine imali manji broj žalbi na banke, što znači kako smo prethodnih godina uspjeli napraviti pozitivne pomake - rekao je jučer Doko za Večernji list. Kada se govori o telekom operaterima, najveći broj pritužbi odnosio se na zloupotrebe ugovora od operatera, odnosno kršenja zakona na štetu potrošača.
Nepoznavanje prava
- Ljudi u velikom broju slučajeva ne znaju koja prava imaju, ali ni operateri koji se javnosti predstavljaju kao zaštitnici svojih klijenata ne poznaju kakva prava imaju potrošači. Da je drugačije, ne bi bilo ovolikog broja pritužbi. Ljudi pitaju je li po zakonu da im se dvogodišnji ugovor po isteku automatski produljuje još dvije godine ako ne dostave zahtjev za prekid suradnje s telekomom. Ili pak ne znaju kako je operater dužan dekodirati mobitel nakon isteka ugovora. Sve su to prava koja bi potrošači, ali i ljudi u telekomima morali znati - poručio je ombudsman Doko. Zanimljivo je kako su mišljenje ombudsmana počele tražiti i državne institucije, što ranije nije bio slučaj. Tako je ove godine jedna institucija zatražila da ombudsman za zaštitu prava potrošača dostavi svoje mišljenje na koji način treba riješiti pitanje plaćanja RTV pristojbe u BiH.
Ponuđeno rješenje
- Postavlja se pitanje zašto RTV pristojbu plaćati preko računa električne energije ili pak registracije automobila kada ti računi nemaju nikakve poveznice s Javnim RTV servisom i uslugama koje oni pružaju. Prema nama, jedino ispravno rješenje je da se RTV pristojba plaća preko telekom operatera koji kroz svoje usluge nude kanale koji su dio Javnog RTV sustava. U svakom slučaju, zadovoljstvo nam je jer je Institucija ombudsmana netko tko može dati relevantno mišljenje i rješenje jednog važnog pitanja - naglasio je naš sugovornik. Doko ističe kako bi rad Institucije koju vodi bio još učinkovitiji da im je omogućeno zapošljavanje novih kadrova koji bi se bavili problemima zakona koji nisu usklađeni na svim razinama vlasti i tako bi se spriječilo kršenje prava potrošača. - Naš zahtjev za otvaranje dodatnih radnih mjesta nekoliko je puta odbilo Vijeća ministara. Mi ovdje imamo realnu potrebu za tim jer bismo mogli formirati posebne sektore koji bi se bavili određenim problemima i preventivno djelovali na brojne probleme koji se pojavljuju - zaključio je Doko u izjavi za Večernji list.