Višegodišnji trend povećanja broja uvezenih rabljenih vozila zaustavljen je lani kada je, u odnosu na 2014., smanjen broj automobila koji su u BiH pristigli iz inozemstva, piše Večernji list BiH. Ništa bolja situacija nije ni kada je riječ o novim vozilima, gdje je pad uvoza itekako osjetan, a od 2011. do prošle godine gotovo je prepolovljen, odnosno smanjen za 48 posto.
Prema podacima Uprave za neizravno oporezivanje BiH, lani je u BiH uvezeno 5510, a četiri godine ranije čak 10.595 novih automobila, piše portal Capital.ba. Istodobno, od 2010. konstantno je rastao uvoz rabljenih vozila, sve do prošle godine kada je zabilježen osjetan “rez”, a svi ovi podaci su, po svemu sudeći, posljedica teške ekonomske situacije u državi.
- Što se tiče novih vozila, uzrok pada uvoza je zapravo pad financijske moći, kako kod fizičkih osoba tako i kod tvrtki. Kada su u pitanju rabljena vozila, mislim kako je došlo do zasićenja jer postoji ogromna zaliha ranije uvezenih vozila na tržištu, a građanima nedostaje novca kojim bi te automobile kupili, kazao je Miloš Todorović, član Udruženja ekonomista RS - SWOT za Capital.ba. Da se negativan trend u ovoj oblasti blago osjeti i kada su potražnja i prodaja u pitanju, potvrđuje i Džejna S. Mekić, urednica portala Mobile.ba, koja ističe kako su razlozi višestruki.
- Mislim kako je ranijih godina trend bio suprotan, to jest uvoz je bio veći uzevši u obzir i same promjene u zakonu kada je riječ o rabljenim vozilima, navela je Mekić. Prema njezinim riječima, i dalje su tražena vozila iz Volkswgenova programa, ali su tu i kupci koji uzimaju automobile marke Peugeot, Renault, Citroen, Opel i slično.
Također, kazala je kako su najprodavaniji automobili čija se cijena kreće oko pet tisuća KM ili eventualno nekoliko tisuća više.