Stanić grupa ovih dana slavi jubilej - 40 godina rada tijekom kojega se pozicionirala u sam vrh gospodarstva

Stanić grupa - od male obiteljske tvrtke do lidera prepoznatljivog u europskim gospodarskim okvirima

23.06.2023.
u 16:20

Kada su te davne 1983. godine Luca i Anto Stanić, otac Svjetlana Stanića, današnjeg vlasnika i predsjednika Uprave regionalno poznate Stanić grupe, osnovali malu obiteljsku tvrtku, malo tko je vjerovao kako će biti riječ o povijesno važnom potezu koji će u desetljećima koja su uslijedila oblikovati gospodarsku sliku BiH, ali i okružja. Od zastupništva svjetski poznatih tvrtki u tehnološkom sektoru, preko brojnih brendova pića pa do vlastite proizvodnje pića koja su toliko prepoznatljiva da su postala dio obiteljskih tradicija u Hrvatskoj i BiH, Stanić grupa danas se pozicionira kao lider koji svojim potezima, kako poslovnim tako i onim u odnosu s lokalnim zajednicama, pokazuje kako treba funkcionirati jedna suvremena tvrtka. Danas, 40 godina poslije, Stanić grupa može biti ponosna na urađeno, svoj menadžment, zaposlene i sve one koji su dali doprinos izgradnji jednog sustava koji ih svojom uređenošću, prioritetima, odnosu prema radnicima i usvajanju suvremenih tehnoloških standarda bez problema svrstava uz bok najvećih europskih kompanija.

S više od tisuću zaposlenih, kao i zastupljenošću na 25 tisuća prodajnih mjesta, Stanić grupa upravo ovih dana slavi svoj jubilej, koji je prilika za osvrt na sve urađeno u protekla četiri desetljeća.

Kronologija razvoja

Te davne 1983. godine Luca i Anto Stanić, otac današnjeg vlasnika i predsjednika Uprave Svjetlana Stanića, osnovali su tvrtku koja je prethodila današnjoj Stanić grupi. Nekada mala obiteljska tvrtka s godinama je prerasla u ozbiljnu korporaciju koja aktivno posluje u Bosni i Hercegovini te Hrvatskoj, a izvozi svoje proizvode u više od trideset zemalja diljem svijeta.

Počeci Stanić grupe bili su vezani uz distribuciju, a najveća prekretnica dogodila se 1995. godine kada Stanić grupa postaje ekskluzivni zastupnik i distributer Heinekena i LG-a u Bosni i Hercegovini. U godinama koje su dolazile portfelj brendova odlično se razvijao, pa tako danas Stanić grupa u BiH zastupa i distribuira Philip Morris, Sony, Panasonic, Toshibu, Electrolux, Whirlpool, Johnnie Walker, Smirnoff, Gordons gin, Laško, Union, Karlovačko, Juicy, Marasku i mnoge druge poznate brendove. Važan događaj u razvoju tvrtke dogodio se godine 2013. kada Stanić Beverages preuzima hrvatski brend sokova Juicy i prvi put ima priliku stvarati vlastiti brend te sudjelovati u razvoju i proizvodnji, marketingu, prodaji i distribuciji. Juicy sokovi lider su na hrvatskom tržištu, postavljaju nove trendove, ističu se kvalitetom i modernim dizajnom te se izvoze u zemlje Europske unije, kao i u EMA regiju, točnije Ujedinjene Arapske Emirate i Saudijsku Arabiju. Svakako se može naglasiti kako je Stanić grupa s Juicyjem marketinški lider i u RH i u BiH.

Iako Stanić grupa širi svoje poslovanje i u medijskom smjeru, pa 2018. godine kupuje Radio Kiss, glavni dio poslovanja i dalje je distribucija pića i elektroničkih naprava te proizvodnja bezalkoholnih pića. Godine 2021. Stanić grupa preuzima Marasku, jednog od najpoznatijih hrvatskih proizvođača jakih alkoholnih pića, koji se može pohvaliti brendom Maraschino, likerom koji se nekada konzumirao na kraljevskim dvorovima, Titanicu, kao i među svjetskom elitom.

Zahvalnost

- U ovoj posebnoj prilici želim izraziti svoju zahvalnost i ponos prema svim našim suradnicima, zaposlenicima i partnerima koji su svojim predanim radom i vjerom u našu viziju pridonijeli uspjehu i rastu naše tvrtke - kazao je ovom prilikom Svjetlan Stanić, predsjednik Uprave Stanić grupe. Tom prilikom Stanić se osvrnuo i na skromne početke te davne 1983. godine naglasivši kako se ne može ne zadiviti putem kojim su prošli.

Podsjetio je na razvoj kompanije koja je počela kao mala obiteljska tvrtka, no s vremenom se Stanić grupa pozicionirala među lidere te prerasla u renomiranu korporaciju koja aktivno posluje na području Bosne i Hercegovine i Hrvatske te izvozi svoje proizvode u više od trideset zemalja diljem svijeta.

Takav rezultat, naglasio je Stanić, posljedica je neumornog rada, ali i strateškog razmišljanja te kontinuiranog ulaganja u kvalitetu i inovacije. Važan segment poslovanja i uspjeha je odnos koji se gradi s kupcima te Stanić navodi kako su svjesni da je njihov uspjeh izravno povezan s povjerenjem koje su im pružili i pružaju vjerni kupci i partneri. Odgovor Stanić grupe na to povjerenje je vrhunska kvaliteta proizvoda i usluga.

- Tijekom godina naš portfelj brendova se širio i diversificirao, od distribucije renomiranih svjetskih marki do razvoja vlastitih brendova, kao što su Juicy sokovi i nedavno akvizicija Maraske, jednog od najpoznatijih regionalnih proizvođača jakih alkoholnih pića - objasnio je Stanić. Ovom se prilikom također osvrnuo i na daljnje korake i viziju poslovanja, a koja se temelji na daljnjem širenju izvoza, ulaganju u proizvodnju, primjeni novih tehnologija i, prije svega, zadržavanju njihove najveće snage - vrijednih zaposlenika.

Vizija razvoja

Stanić grupa danas zapošljava više od tisuću zaposlenika u BiH i Hrvatskoj, a njezini brendovi prisutni su na 25.000 maloprodajnih i HoReCa mjesta. Grupacija posjeduje 13 distribucijskih centara te više od 30.000 m2 skladišnog prostora, tri tvornice, od kojih je jedna u BiH (u Kreševu), a druge dvije nalaze se u Hrvatskoj (u Jastrebarskom i Zadru) i dio su Stanić Beveragesa, a prostiru se na ukupnoj površini od 10.000 m2. Strategija za budućnost je širenje izvoza, dodatno ulaganje u proizvodnju, nove tehnologije, kvalitetu i, naravno, ljude koji su najveća snaga Stanić grupe.

Obilježavanje

Kada je pak riječ o obilježavanju 40. rođendana Stanić grupe, ova je tvrtka pripremila pravi glazbeni spektakl. Danas, 23. lipnja, u Kreševu će se održati koncert Severine koji će biti besplatan za sve posjetitelje.

No, s obzirom na značaj obljetnice, obilježavanje je započelo još početkom svibnja, a kao adresa odabran je Međunarodni sajam gospodarstva u Mostaru, na kojemu se Stanić grupa predstavila s bogatom paletom svojih proizvoda.

Sajam je trajao od 2. do 6. svibnja, a među impresivnih 700 izlagača iz 30 zemalja Stanić grupa zauzela je značajno mjesto u središnjem paviljonu. Grupacija je predstavila svoje vrhunske proizvodne tvrtke, Stanić Beverages i Marasku, s njihovim prepoznatljivim 100% voćnim sokovima Juicy te autentičnim koktelom Maraschino Kiss. Također, prikazali su impresivnu raznolikost portfelja tvrtke Boreas, ali i prezentirali najprodavanije klima-uređaje LG i toplinske pumpe iz renomiranog maloprodajnog lanca Techno Shop tvrtke Stanić Trade. Svoje dojmove ekipa s Radija Kiss FM zabilježila je iz svog studija smještenog unutar izložbenog prostora Stanić grupe. Nakon završetka sajma Stanić grupa nagrađena je posebnim priznanjem - za najuspješniji nastup na ovogodišnjem izdanju sajma.

 

Ekološka osviještenost

Sade čak 15 tisuća borova

Važan segment daljnjeg razvoja poslovanja Stanić grupe je prezentacija potencijala i kapaciteta kompanije i izvan granica država jugoistoka Europe, ali i naglašen ekološki karakter i svijest o potrebi promjena kojima će se napraviti vidljivi rezultati kako bi se umanjile posljedice klimatskih promjena. Tako se prošlog tjedna održao Diageo Europe Partner Markets (EPM) Spiritis Conference - Round Fest u povijesnom Starom gradu Vilniusu u Litvi. Tijekom dvodnevnog događaja Diageo je ugostio gotovo 180 gostiju iz tridesetak država. Drugog dana konferencije predstavljen je Plan Society 2030.: Spirit of Progress, ambiciozni plan održivog poslovanja Diagea za idućih 10 godina. Ove godine prvi put uvedena je i nagradna kategorija Society 2030. Na svečanoj gala večeri u konkurenciji od 30 država nagrada "Society 2030." dodijeljena je tvrtki Boreas, Diageovu distribucijskom partneru u Bosni i Hercegovini za projekt "Keep Walking, Keep Planting" u sklopu kojeg se sadi 15.000 sadnica crnog bora na požarištima kod sela Homolje kraj Konjica u BiH. - Ova inicijativa potekla je iz naše duboke zabrinutosti za okoliš i utjecaj koji klimatske promjene imaju na planet Zemlju. Prepoznajući hitnost situacije, htjeli smo napraviti nešto što će ostaviti vidljive rezultate. Tu se rodila ideja za sadnjom drveća. Jedno drvo crnog bora u prosjeku apsorbira 21 kg ugljičnog dioksida godišnje, što znači da će naših 15.000 borova za 15 godina, kada narastu, godišnje apsorbirati 315.000 kg ugljičnog dioksida, što je jednako godišnjem karbonskom otisku prosječnih 78 osoba. Za nas je već ovo ogroman uspjeh, a računamo da nećemo stati na ovome - izjavila je Nina Stanić, glavna marketinška direktorica Stanić grupe. Ističe kako su u Stanić grupi inspirirani snagom kolektivnih akcija te im je jako bitno uključiti pojedince, osnažiti ih da aktivno sudjeluju i sami usvoje održive prakse. - Tako smo zamislili stvaranje lančane reakcije pozitivnih promjena koje će pridonijeti očuvanju našeg planeta za buduće generacije - poručila je Nina Stanić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije