Donosimo detalje izgradnje

Tarčin - Ivan ključan u povezivanju Bosne s Hercegovinom, FBiH ima 120 kilometara autoceste

06.11.2022.
u 20:00

Puštanjem u promet novog tunela Ivan u sklopu autoceste na koridoru Vc, odnosno dionice Tarčin - Ivan, napravljen je iznimno bitan korak u povezivanju regije Bosne na sjeveru i Hercegovine na jugu, a osim što je BiH dobila novih 6,9 km autoceste na koridoru, pokazalo se koliko je važna i učinkovita financijska pomoć Europske unije u sklopu paketa koji se realizira putem Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke, piše Večernji list BiH.

Zahtjevan teren

Geografski gledano, dionica je građena kroz iznimno zahtjevan teren koji je tražio niz prilagodbi i svladavanje izazova u kontekstu građevinske struke, a prolaskom novim tunelom kroz prijevoj Ivan vidljivo je kako, po standardima, sigurnosnim i svim ostalima, može stati uz bok s najsuvremenijim europskim cestovnim pravcima. Uključujući dionicu Tarčin - Ivan, u FBiH je do sada izgrađeno više od 120 km autoceste na koridoru Vc, a puštanjem u promet ove dionice BiH je dobila blizu 100 km funkcionale, moderne autoceste koja povezuje Bradinu s izlazom Zenica sjever, donosi Večernjak. Kada je riječ o tehničkim karakteristikama nove dionice, ona je, osim činjenice da se gradila na brdsko-planinskom terenu, a što je sa sobom nosilo i posebne izazove, bila podijeljena na dva LOT-a. LOT 1, dužine 4,9 km, pruža se od Tarčina do samog ulaza u tunel Ivan, a najvažniji objekti na tom dijelu autoceste su dva vijadukta - Raštelica 1 i Raštelica 2 ukupne dužine 1150 m. Ukupna vrijednost ugovora za radove i nadzor LOT-a 1 iznosila je 80,358.278,04 eura s PDV-om, od čega je iznos od 50,000.000 eura financiran kreditom Europske investicijske banke; 11,780.000 eura kroz grant EU, dok je nacionalni financijski udio iznosio 7,400.000 eura. Izvođač radova bio je Konzorcij Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo i Granit AD Skopje, dok je nadzor vršio Institut IGH d.d., Zagreb. Projektant je bio Divel d.o.o. Sarajevo, Integra d.o.o. Mostar. LOT 2 je sam tunel Ivan koji s dijelovima otvorene trase ima ukupnu dužinu od 2 km. Tunel Ivan sastoji se od dviju cijevi, od kojih svaka služi za jedan smjer prometa; dužina desne tunelske cijevi, uključujući ulaznu građevinu, je 1721,50 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 m. U kontekstu troškova, ukupna vrijednost investicije za LOT 2 iznosila je 69,588.464,83 eura s PDV-om, od čega je dio u iznosu od 50,000.000 eura financiran kreditom Europske banke za obnovu i razvoj; 11,480.000 eura osigurano je grantom EU, dok je nacionalni financijski udio iznosio 1,660.000 eura.

Utvrđena dinamika

Navedena dionica pokazatelj je kako izgradnja koridora Vc kroz FBiH napreduje utvrđenom dinamikom te, unatoč izazovima, koji se manifestiraju kroz rast cijena, ovaj strateški investicijski projekt realizira se sukladno donesenim planovima. Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić nedavno je tijekom obilaska ove nove dionice potvrdio da je FBiH pokrila cjelokupan koridor Vc, odnosno financijski je ugovorena svaka dionica, naglasivši kako će se završetkom izgradnje tunela Prenj i ostalih manjih dionica, koje će biti izgrađene, ispoštovati zadani rokovi i 2028. imat ćemo kompletan koridor od Svilaja na sjeveru do Bijače na jugu. •

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije