Jedan od predavača na znanstveno-stručnom skupu posvećenom izgradnji tunela Prenj Alun Thomas izjavio je kako je ovaj projekt izuzetno zahtjevan, te iz pozicije struke vrlo zanimljiv, posebno zbog kompleksnog terena i kompleksne gradnje.
Neovisni projektant tunela, koji trenutno dolazi iz Danske a inače je iz Sjeverne Irske, Alun Thomas, dodaje kako postoji više izazova što se tiče tunela Prenj, te da su dva posebno važna.
- Prije svega, ovo je vrlo dugačak tunel. Govorimo o 10 kilometara i postoje samo 22 ili 23 tunela u cijelom svijetu koji su duži od ovog tunela. Dakle, problemi koji mogu nastati na samoj lokciji dolaze iz područja geologije ili hidrogeologije - naveo je Thomas.
Isto tako, ono što je izazov u projektu izgradnje tunela Prenj, kako je dodao, jeste "da nemamo konkretne informacije o samom terenu i tijeku prometa unutar tunela", te je naglasio da su reguliranje prometa i sigurnost vrlo važni aspekti.
- Ono što se planira jeste da se od početka naprave dva tunela, imamo opciju da u jednom tunelu bude dvosmjerni promet, a da drugi tunel bude rezervna opcija u sigurnosnom smislu. Tu su uključeni tehnički razlozi koje moramo razmotriti, da vidimo je li moguće raditi dva tunela od početka. Ukoliko napravimo takvu stvar kto je definitivno sigurnije i u sljedećoj fazi moramo vidjeti je li to moguće izvesti, ali to uključuje sve druge aspekte kao što su ventilacije i slično - izjavio je Thomas.