Na izgradnji autoceste i brzih cesta kroz Federaciju BiH trenutačno je aktivno čak deset gradilišta, piše Večernji list BiH. Kako stoji na službenoj stranici JP Autoceste Federacije BiH, grade se sljedeće dionice autoceste: Putnikovo brdo - Medakovo, Medakovo - Ozimice, Poprikuše - Nemila, Nemila - Vranduk, Vranduk - Ponirak, Ponirak - Vraca, Počitelj - Zvirovići LOT 1 trasa; LOT 2 most Počitelj. Riječ je o izgradnji ukupno 61 kilometra autoceste. Kada je riječ o brzim cestama, radovi se izvode na BC Prača - Goražde (tunel Hranjen), Sarajevskoj obilaznici (LOT 3B) te BC Lašva - Nević polje (LOT 5). U idućim mjesecima broj aktivnih gradilišta bi se, prema najavama iz JP Autoceste Federacije BiH, trebao dodatno povećati.
Rokovi izgradnje
Naime, do kraja godine očekuje se početak radova na dionicama Mostar jug - tunel Kvanj, tunel Kvanj - Buna, Mostar sjever -Mostar jug. U navedenom razdoblju, odnosno u rujnu, trebala bi početi i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom koridoru Vc - tunela Prenj, koji bi po završetku trebao biti dužine 11 kilometara, što je deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara. Ukupna vrijednost projekta je oko 800 milijuna maraka (400 milijuna eura). Navedeno znači gradnju dodatnih 58 kilometara autoceste kroz ovaj bh entitet. Budući da su radovi na nekim od navedenih gradilišta u tijeku već neko vrijeme, uskoro bi u funkciju trebali biti pušteni dodatni kilometri.
Naime, trenutačno se privode kraju radovi na dionici Počitelj - Zvirovići te na mostu Počitelj u dužini od 11 kilometara, a koja vodi ka granici s Republikom Hrvatskom, odnosno graničnom prijelazu Bijača. Kada se finaliziraju radovi, u promet će biti pušteno 11 kilometara autoceste na koridoru Vc. Poddionica Počitelj - Zvirovići dio je dionice Počitelj - Bijača. Po završetku radova napokon će u funkciju biti stavljena i poddionica Buna - Počitelj u dužini od 7,2 kilometra.
Završena je sredinom 2021. godine, ali zbog kašnjenja radova na poddionici Počitelj - Zvirovići praktički taj dio ceste nije vodio nikamo.
Integracija s Europom
Na gradilištu dionice Vranduk - Ponirak radovi u dužini od 5,3 kilometra su nastavljeni, a rok za završetak je produljen do 31. ožujka 2026. godine. Kada je riječ o gradilištu Nemila - Vranduk u dužini od 5,7 kilometara, rok je zbog dodatnih radova produljen do 2. srpnja ove godine, kao i Poprikuše - Nemila, ukupne dužine 5,5 kilometara, gdje bi radovi trebali biti završeni do kraja godine. U istom roku očekuje se i završetak radova na poddionici Ponirak - Vraca, odnosno tunel Zenica. Kada je riječ o poddionicama tunel Putnikovo brdo - Medakovo, čija je dužina 8,5 kilometara, te Medakovo - Ozimice, u dužini od 21,3 kilometra, završetak radova očekuje se u svibnju 2025. odnosno u svibnju 2026. godine. Inače, od ukupno 325 kilometara autoceste na koridoru Vc, do sada je izgrađeno 127 kilometara. Koridor Vc je multimodalni (cestovni i željeznički) prometni koridor koji povezuje Mađarsku, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu na potezu Budimpešta - Osijek - Sarajevo - Ploče. Koridor Vc unaprjeđuje povezivanje Bosne i Hercegovine sa susjednim zemljama i poboljšava potencijal za gospodarski razvoj. Projekt ima snažnu potporu Vlade FBiH, a očekuje se da će omogućiti bolju integraciju zemlje s europskim ekonomskim i socijalnim strukturama. Projekt koridora Vc kroz BiH podijeljen je na četiri LOT-a: LOT 1: granica RH (Svilaj) - Doboj jug (Karuše), LOT 2: Doboj jug (Karuše) - Sarajevo jug (Tarčin), LOT 3: Sarajevo jug (Tarčin) - Mostar sjever te LOT 4: Mostar sjever - granica RH (Bijača).