Ljudi sve više vjeruju u virtualnu kupnju i prodaju, pa ni stočari nisu iznimka. Trgovina stokom se s tradicionalne stočne tržnice postupno seli na internet.
Nekada je tržnični dan bio obilježen crvenom bojom u kalendaru svakog seljaka jer je odlazak na stočnu tržnicu bio prilika da se urede, sretnu poznanike, razmjene iskustva i podijele savjete.
Danas je to znatno drugačije, prodaju i kupnju doslovno obavljaju iz udobnih fotelja svoga doma, a umjesto nekada tradicionalnog rukovanja, kupoprodaju dogovaraju s nekoliko klikova mišem.
Robna razmjena
Kupoprodajni portali zatrpani su fotografijama stoke, “an fas” i iz profila, pa pojedine krave imaju pravi mali “book” popraćen detaljnim opisom, u najmanju ruku, zanimljivim epitetima poput “krava je umiljata, mirna, odlična za kuće” i slično. Veliki broj stočara, uz stoku, potencijalnom kupcu nudi i dokumente koji jamče da je grlo na prodaju zdravo i da nije stečeno krijumčarenjem, a uz neke krave potencijalni kupac dobiva i putovnicu. Pojedini oglasi imaju nekoliko stotina pregleda potencijalnih kupaca, što je na tržnici nezamislivo. Pa stoga stočari dan počinju pregledom poruka na kupoprodajnom portalu, pa tek onda odlaze u staju.
Cijeli tekst čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH...