Područje Nacionalnog parka Una tijekom 2022. posjetilo je 128.000 domaćih i inozemnih turista. Prema informacijama s turističkih tržišta i najavama organizatora putovanja, u Upravi NP-a Una procjenjuju da će tijekom ovogodišnje turističke sezone ovo zaštićeno područje, ako ne više, posjetiti isti broj turista kao i lani.
Brojni Slovenci
Lijepo vrijeme u predsezoni privuklo je prve turiste iz regije, najviše iz Slovenije. Simona Novak iz Škofje Loke kaže kako je u NP-u Una prvi put. - Fantastično je. Tako sam uzbuđena što gledam ovaj buk - kaže Simona. U netaknutoj prirodi i čistom okolišu uživao je i Uroš Kušan, također iz Slovenije. - Prvi put smo u Bosni. Priroda je krasna, slapovi prelijepi. Ljudi su ugodni, hrana odlična, burek i ćevapi - kaže Uroš. NP Una prvi je put posjetio i Erik Gomezel. - Došao sam sa susjednima iz Slovenije motociklom. Stvarno je lijepo. - Rad, aktivnost, održavanje, uljepšavanje, promocija, zajednička komunikacija - sve to dovelo je do toga da je NP Una postao magnet za mnoga emitivna turistička tržišta, a ovaj dio BiH postaje sve više prepoznat kao destinacija koju treba i valja posjetiti - kaže Amarildo Mulić, direktor JP Nacionalni park Una. Neizostavan segment turističke ponude su i partneri Nacionalnog parka, obrtnici - poljoprivredni proizvođači koji turistima nude svoje različite proizvode. - Došli ste u Orašac, u područje NP-a. Tu se bavimo pčelarstvom i prodajom svojih proizvoda koje nudimo našim domaćim posjetiteljima i stranim gostima. Ovo je obiteljski obrt čija je tradicija duga više od 70 godina. Nacionalni park pruža nam golemu moralnu i materijalnu potporu. Turisti su oduševljeni našim proizvodima jer su dobiveni izravno iz Nacionalnog parka. Pčele sakupljaju med u NP-u i to je njegov brend - kaže Bećir Hajrulahović, proizvođač meda. Dodaje kako njegov obrt od turističkih posjeta Nacionalnom parku ima značajne koristi te kako se najviše traže prirodni med, domaći sokovi, džemovi... - Sve što proizvedemo na obiteljskom imanju, sve i plasiramo u ovoj našoj trgovini na kućnom pragu. Ako je medna godina, možemo proizvesti od jednu i pol do dvije tone meda - priča nam pčelar Bećir Hajrulahović u srcu NP-a Una. Partner NP-u je i Asmir Behrem, proizvođač ljekovitoga bilja.
Obogaćena ponuda
- Naša tvrtka bavi se sakupljanjem i preradom ljekobilja. Sušimo ga u drvenim sušarama i kao takvo ima terapeutsko djelovanje. Proizvodimo hidrolate, eterična ulja, meleme i različita biljna ulja. Time smo obogatili ponudu u NP-u i to turisti prepoznaju i oduševljeni su proizvodima. Mi promičemo uporabu lokalnoga ljekovitog bilja u svakodnevnom životu - kaže Behrem.
Turisti traže prirodni med, domaći sok, džem...
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.