U javnim nabavama u BiH godišnje se potroši oko milijardu KM, od čega ih je čak 75 netransparentno, što čini oko 50 posto ukupnih vrijednosti javnih nabava. Stoga je USAID organizirao putujuću izložbu "Muzej javnih nabava", u sklopu kampanje "Mi plaćamo cijenu", čime želi građanima predočiti na što se zapravo troši njihov novac, piše Večernji list BiH. Tako je, primjerice, kazano kako su samo u prošloj godini netransparentnim nabavama i korupcijom u ovu namjenu potrošene oko 2 milijarde KM, a sve je dokumentirano i u revizorskim izvješćima o poslovanju bh. institucija.
Na prvoj izložbi, postavljenoj u Sarajevu, građani su mogli u desetak staklenih vitrina vidjeti replike predmeta koje su bh. vlasti s različitih razina, kupovale po mnogostruko većim cijenama od stvarnih, a krijući se iza Zakona o javnim nabavama. Tako je, primjerice, izložena i replika nehrđajuće pepeljare koju je nabavila Vlada RS-a i za nju platila nevjerojatnih 1293 KM. Inače, ovakve pepeljare se mogu naći na autobusnim postajama i restoranima, a u trgovina ne stoje više od 10 KM. Tu je i replika korpe za papire koja je, također na javnoj nabavi, kupljena za administrativno sjedište Vlade RS i plaćena rekordnih 1733,76 KM, a koja se u sarajevskim trgovinama može nabaviti i za 12 KM.
Privlačno je izgledala vitrina s izloženim ručkom koji čine jedan ražnjić, malo riže i povrća na tanjuru koji stoji čak 230 KM. Naime, toliko je za jedan ručak, opet preko javnih nabava, izdvojila Vlada Unsko-sanske županije. U staklenoj vitrini našla se i replika jedne role toaletnog papira za koju je Centar za predškolski odgoj plaćao 5,5 KM. Još više iznenađuje što je navedena predškolska ustanova svojedobno naručila čak 666 boca alkoholnog pića, isto preko javnih nabava.
Tako je u staklenoj vitrini izložena boca alkoholnog pića, a u opisu eksponata stoji kako su u to isto vrijeme roditelji skupljali novac za popravak vrata, kupovinu tepiha i toaletnog papira za vrtiće koje pohađaju njihova djeca. Izložen je i komad asfalta, replika onog istog koji je ugrađen u dionicu autoceste Gradiška - Banja Luka, a za čiji su četvorni metar bh. vlasti iz džepova njenih građana platile 2111 KM, dok se realno njegova cijena kreće oko 790 KM. Izložena je i automobilska guma koja je simbolizirala kako je vozni park bh. institucija u prošloj godini potrošio automobilskih guma u vrijednosti od čak milijun KM.
Kampanja će trajati dva mjeseca, a Sarajevo je samo početna stanica ove zanimljive izložbe. Uz trgovačke centre u Sarajevu, Banjoj Luci i Mostaru, dijelovi izložbe će biti prikazani u američkim kucima u Doboju, Tuzli, Bihaću, Zenici, Trebinju i Brčkom. Kampanja "Mi plaćamo cijenu" ima za cilj jasnu podršku podnošenju i konačnom usvajanju 18 izmjena i dopuna Zakona o javnim nabavama u državnom Parlamentu BiH, a koje su u svrhu unapređenja zakona kreirale lokalne organizacije ACCOUNT Network, Tender, Transparency International, Fond otvoreno društvo i Udruženje poslodavaca u BiH.