Za desetak dana u Bosni i Hercegovini po Zakonu je obvezno posjedovanje i korištenje zimske opreme, bez obzira na vremenske uvjete. Ova obveza traje do 15. 4. iduće godine, piše Večernji list BiH.
Skupa oprema
Zimske gume, lanci za vožnju po snijegu, antifriz... samo su dio opreme koju vozači moraju imati u navedenom razdoblju. Mnogi vozači navode kako potpuna priprema automobila za šestomjesečne zimske uvjete vožnje iznosi mnogo novca. Odnosno da je za zimsko opremanje automobila potrebna gotovo cijela prosječna plaća, koja u Bosni i Hercegovini iznosi nešto više od 800 konvertibilnih maraka. Prodavači guma zadovoljno trljaju ruke, vulkanizeri ne stižu zadovoljiti zahtjeve tržišta, a ništa lošije ne prolaze trgovci ni s prodajom antifriza, filtra za ulje i gorivo, pa čak i akumulatora. Najveći broj vozača u Bosni i Hercegovini ozbiljno je shvatio ovu zakonsku obvezu. Iako je materijalna situacija za mnoge na rubu pucanja, posebno za one kojima u ovom mjesecu istječe i registracija vozila, rijetko tko se odluči prepoloviti troškove kupujući samo dvije gume, jer zna da bi ga to kasnije moglo skupo koštati.
Za gume 400 KM
Na takvo nešto se odlučuju uglavnom oni koji automobil koriste vrlo rijetko, u slučaju hitne potrebe, ali i tada riskiraju kaznu od 40 KM. U pokušaju umanjenja troškova, vozači ne žale truda i vremena u potrazi za povoljnijom ponudom guma, barem za par maraka, jer one su ipak najskuplja stavka.
Naime, za četiri nove gume s ugradnjom, uglavnom je potrebno izdvojiti od 300 do 400 konvertibilnih maraka. U cilju kasnije uštede, veći broj vozača se odlučuje na M+S gume, koje su dobre za blato i snijeg, ali ih nastavljaju koristiti i ljeti. Najveći nedostatak ovakve odluke je što se vijek guma skraćuje, pa se nove moraju kupovati svake druge godine.
Naravno, sve opet ovisi o tome koliku kilometražu prelazite i po kojim vremenskim uvjetima. Možda je najbolje riješenje kupiti nove gume koje su se pojavile na tržištu, a koje ne gube na karakteristikama tijekom vožnje u svim uvjetima. Cijena je veća, ali ipak sveukupno manja nego kada kupujete posebno nove zimske i ljetne gume. Vrlo važna je i točka smrzavanja antifriza, tekućine u sustavu za hlađenje, koja ne bi smjela biti iznad -25 stupnjeva. Pored antifriza, tu su i tekućina za pranje vjetrobrana, filtri za ulje, gorivo i zrak, što bi, bez novih lanaca moglo koštati dodatnih 230 konvertibilnih maraka.
Motorno ulje se na niskim temperaturama zgušnjava pa treba koristiti ulja manjeg viskoziteta. Idealno bi bilo da imate garažu i da vam je aukumulator nešto noviji. Ako to nije slučaj, trošak skače s dodatnih 100 konvertibilnih maraka, što ukupnu brojku potrebnu za sigurnu vožnju diže na blizu 700 konvertibilnih maraka. Preostalih 100 maraka do visine prosječne plaće potrošit ćete na gorivo.•