Rano navečer desetak ljudi uspelo se strmim stepenicama u prostoriju na sastanak nedaleko od Pete avenije u New Yorku. Namještaj je mekan, skandinavski, skupina je uglavnom sastavljena od žena. Pozadinu akustičnu podlogu povremeno su prekidale sirene automobila. Jedini razlog zašto su svi ti ljudi ovdje je prisustvovanje jednom od 31.000 tjednih sastanaka Weight Watchersa (ww) koji se održavaju diljem svijeta, odnosno razlog je skriven iza zastora u drugoj sobi, a to je vaga, piše Express.hr.
Na sastancima Weight watchersa, tvrtke za savjetovanje i kontroliranje težine, vaga je centralno mjesto sastanaka. Ljudi dolaze, važu se, pritom se čuje pljesak, ili suze, uzimaju se bilješke i računaju "bodovi".
"Nekoć je to bilo vrlo striktno, s mapama koje su govorile ljudima što da rade i što da jedu", prisjećala se za The Economist Aransas Savas, bivša članica koja sada vodi "wellness radionice".
Prisustvovanje njenim sastancima odaje više dojam grupne terapije nego kluba za skidanje kilograma. To je zato što su dijete i brojanje kalorija "aut", a zdravlje i dobrobit su "in". Nakon desetljeća uskraćivanja i juha od kupusa sama riječ "dijeta" postala je tabu. Posebno milenijalci skloni su tome da budu jaki i vitki, nego da budu mršavi, kaže Julie Cottineau iz BrandTwista. "Pokret pozitivističkog gledanja na tijelo", koji potiče ljude da prihvate svoje dimenzije kakve god da jesu, natjerava pritom i robne marke da slijede istu logiku.
"ww" pokušava uhvatiti taj zaokret. Tvrtka je umalo stradala na prijelazu iz 2014. na 2015. jer je ignorirala uspon besplatnih aplikacija za praćenje kalorija i brojača koraka. Na kraju se uspjela vratiti. U srži njene renesanse je Oprah Winfrey, dioničarka i članica uprave, te Mindy Grossman, izvršna direktorica od srpnja 2017. Otkad se Oprah uključila 2015. dionice su skočile sa 6 na 68 dolara; njen tweet od gubitku težine dok jede kruh doveo je do skoka od 20 posto u jednom danu.
A pod Grossmanicom, koja je prethodno iz mrtvih podigla Home Shopping Network, broj korisnika skočio je sa 3,5 na 4,5 milijuna i održava se na rekordnim brojkama. Nekoliko mjeseci prije nego što je došla u tvrtku, Grossman je imala problema s javnosti zbog plana da besplatno na probni rok tinejdžerima nudi usluge, što je dovelo do optužbi da potiče poremećaje prehrane. Ona je sada optimistična da će se uspjeti predstaviti kao drugačija osoba.
S povećanjem broja članova korisnika i zadržavanjem broja na duže razdoblje, obećala je da će do 2020. dosegnuti prihode od dvije milijarde dolara. Oni su u 2017. bili 1,3 milijardi. A kako bi do toga došla, tvrtka je učinila tri stvari. Prvo se rebrandirala i usvojila slogan "Wellness koji funkcionira". Prestala je koristiti slike "prije i poslije", proglasila je partnerstvo s "Headspace" i aplikacije za meditiranje, te je stala zagovarati ciljeve "neovisno o vagi".
Drugo, tvrtka je prestala biti tako rigidna oko sustava bodovanja. Ranije su članovi dobivali striktne dnevne okvire za sve što bi stavili u usta. U ranim danima avokada, jogurti i maslac od kikirikija bili su zabranjeni, a banana se prepisivala jednom tjedno. Sadašnji "slobodni program" je fleksibilniji. "FitPoints" se mogu zaraditi i vježbom. Treće, tvrtka je napokon kako spada krenula u investiranje u tehnologiju.
Ovog mjeseca otvara novi ured u Silicijskoj dolini, razvija partnerstva s Amazonovom Alexom zbog programa s fitness trackerima. 1,3 milijuna članova već koristi aplikacije koje im prate zdravlje i napredak, daju im pristup forumu članova, recepte, trening, te skener bar-kodova. Sve to čini se da se isplaćuje. Većina rasta tvrtke iz 2018. potječe od digitalnih pretplatnika, koji su dvaput profitabilniji od punog članstva. To bi trebalo pomoći i pri širenju članstva na Latinsku Ameriku i Aziju.
Stručnjaci se ipak ne slažu oko toga je li kolač dovoljno velik za sve. "Wellness" je možda napuhnut, ali je i broj tvrtki na tržištu. Gube se i granice; gimnastičke dvorane često nude savjete za prehranu, tehnološke kompanije kao recimo Apple instaliraju aplikacije u pametne satove. A i sektor je cikličan, sezonski, promjenjiv. To pokazuju i dionice "ww". Nakon što se u prvoj polovici 2018. više nego udvostručila, cijena dionica je otada pala za trećinu, slijedom vijesti da je broj novih pretplatnika pao sa 4,6 na 4,5 milijuna u drugom kvartalu. I skok i pad, kažu analitičari, vjerojatno je pretjerana reakcija.