I župljani župe sv. Ante Padovanskoga u Bihaću ove će nedjelje zapaliti i treću adventsku svijeću, a svako jutro u velikom broju nazoče misama zornicama. Neposredno pred početak adventa članovi Frame vrijednim su rukama izradili čak šezdeset adventskih vijenaca čijom su prodajom osigurali sredstva za pomoć socijalno ugroženim župljanima.
- Simbolika ovoga adventskoga vijenca je, kako znamo, čudesna. Krug vijenca koji nema ni početka ni kraja, kao i njegova zelena boja, simbolizira Božju vječnost, besmrtnost duše, novi vječni život koji nam je obećan u Kristu Isusu. Evo, svima nam je poznato da ovaj vijenac može biti od različitoga materijala načinjen od zimzelenoga cvijeća, a predstavlja neprekidni ciklus života - kaže za Večernji list fra Ivan Lovrić, župni vikar u župi sv. Ante Padovanskoga u Bihaću. Dodaje kako ova četiri značenja nisu nužno vezana uz religiju.
- Dakle, svi mi možemo razmisliti o njima i podariti sebi i vjeru, i nadu, i ljubav i radost što smo svi mi toga i željni. Došašće je božićno vrijeme koje kršćanski puk obilježava i pohađanjem svetih misa - zornica. Evo, baš sam iznenađen, ovdje u Bihaću, lijepi broj, pa sigurno 70-80 vjernika dođe na mise zornice koje počinju u 6.30 i to je baš lijep početak. Riječ Božju svakoga dana stavljamo na internetske stranice naše župe pa svi mogu pročitati tumačenje evanđelja te nedjelje - kaže fra Ivan Lovrić, radostan zbog velikog broja župljana na zornicama u Bihaću.
- U liturgiji došašća prevladava ljubičasta boja. Slavljenje došašća počelo je u 5. stoljeću, kada je biskup Perpetuo iz Toursa počeo pripremu za Božić. U 6. stoljeću papa Grgur Veliki skratio je došašće na četiri tjedna, što se zadržalo do danas i ukinuo suzdržavanje od jedenja mesa te mliječnih proizvoda za vrijeme došašća - podsjeća fra Ivan.
- Svaki vjernik pozvan je uzeti ozbiljno došašće kao blagoslovljeno posebno vrijeme za samoga sebe, vrijeme u kojemu će uroniti u samoga sebe i razmišljati o sebi, o svome životu, odnosu u svojoj zajednici i odnosu prema drugim ljudima. Složit ćemo se da je došašće vrijeme koje odiše nadom, očekivanjem i pripremom za Božji dolazak. Mogli bismo naglasiti glavnu temu došašća, a to je budnost za Božji dolazak u našu pojedinačnu i zajedničku povijest. Riječ je, naravno, o Božjem dolasku u Isusu Kristu iz Nazareta. Riječ je o Božjem dolasku na kraju vremena, ali još više o Božjem dolasku u našu svakodnevicu, pojedinačnu povijest i našu zajedničku povijest i u naše međuljudske odnose, također, doživljavamo Božji dolazak ovdje. Jer, upravo tu treba Bog stići, upravo ga treba pustiti u našu svakodnevicu, u običnost naših dana i u svim adventskim pripremama te pospremanjima. Mnogo je očekivanja, mnogo je htijenja, mnogo patnji u nama i oko nas. Prepuno je i naših ljudskih laži, i obmana i grijeha, malih zloća i bezočnih nepravdi koje činimo jedni drugima. Mnogo nas je depresivnih, ravnodušnih za mogućnost promjene nabolje - kaže župni vikar. Mnoštvo je ljudi na rubu ljudskosti, ako ne i beznađa, koje ne pokreće ni nada ni stvarno očekivanje. Živi se kao da se ne živi, s prepuno računica i spletkarenja, kao da Bog još nije stigao u naš svijet - poručio je u svom obraćanju vjernicima ovom prilikom župni vikar fra Ivan Lovrić.
- Vrijeme došašća treba uzeti kao ozbiljno vrijeme. Treba se osloboditi, treba nekako posvetiti pozornost sebi. Ugostiti Isusa, slušati ga. Na dulje vrijeme. Suvremeni psiholozi i psihijatri sve više dijagnosticiraju ovo predbožićno i prednovogodišnje vrijeme kao tzv. blagdansku depresiju jer se mnogi ljudi baš u ovim vremenima osjećaju osamljenima, ispražnjenima smislom. Događa se i mnogim vjernicima koji ovo najljepše vrijeme milosno koje nudi Crkva dožive također depresivno, usamljeno, u nagomilavanju su viška hrane, lančanim veseljima ili čak, umjesto blagih dana, sklada u te dane, pojačava se nesnošljivost, svađa sa sobom, s drugima i svojim najbližima - poručio je župni vikar.
Prilikom liturgijskih čitanja tijekom adventa vjernici se pozivaju da budu budni i spreme se za Isusov dolazak. Najbolja priprema za to je, kako kaže, baš sveta misa, a u svakoj od njih kršćanima dolazi Krist pod prilikama kruha i vina.