Ombudsmani BIH

Građani se žale na pristrane suce i preduge procese, krše se prava djece i invalida

Građani se žale na pristrane suce i preduge procese, krše se prava djece i invalida
19.03.2019.
u 10:06
Pogledaj originalni članak

Ombudsmani BiH predstavili su godišnje izvješće za prošlu godinu u kojoj su zaprimili 3266 žalbi. U usporedbi s 2017. bilo je 106 žalbi više. Instituciji ombudsmana obratilo se 13.130 građana (izravni kontakti, telefonski pozivi, elektronička pošta i pismene žalbe). Zajedno s predmetima prenesenim iz prethodnih godina, u radu su evidentirane 5303 žalbe, piše Večernji list BiH. 

Nezadovoljstvo i žalbe

U prošloj godini završeno je 3240 predmeta. Najveći broj žalbi odnosio se na povrede građanskih i političkih prava (1819). Zatim slijede žalbe koje su se odnosile na: kršenje ekonomskih, socijalnih i kulturnih prava (825), kršenja prava djece (216), sve oblike diskriminacije (208), prava osoba lišenih slobode (144), povrede prava osoba s invaliditetom (46) i povrede prava nacionalnih i vjerskih manjina (8). Zaprimljene žalbe su i razmatrane prema kategorijama povreda koje se odnose na: pravosuđe (sudove i tužiteljstva), upravu, pristup informacijama i medije, policiju, predmete imovinsko-pravne naravi, Vladina i ministarska imenovanja, javne isprave, besplatnu pravnu pomoć i druga prava. U sarajevskom uredu zaprimljeno je 666 žalbi, banjolučkom 628, brčanskom 181, mostarskom 103 i 241 žalba u livanjskom uredu. Građani se žale na neprimjerenu duljinu trajanja sudskih postupaka, što je razlog i najvećeg broja žalbi koje se odnose na rad sudova. Građani su nezadovoljni i zbog nemogućnosti izvršenja pravomoćnih i izvršnih odluka sudova i tijela uprave.

Predmeti na sudovima

Nakon sudova, po broju žalbi izdvaja se oblast uprave (389). Od ukupnog broja žalbi u Odjelu za praćenje ostvarivanja političkih i građanskih prava, najveći broj žalbi odnosi se na rad sudova – 485, a izdano je 30 preporuka. U žalbama i neposrednim kontaktima građani ističu da postupci pred sudovima traju nerazumno dugo, da su suci pristrani, neprofesionalni i da im se ograničavaju prava. Građani nemaju povjerenja u suce i u pravosudni sustav općenito, osjećaju se pravno nesigurnima. Kada im se savjetuje da, u skladu s postojećim zakonskim mogućnostima, zatraže izuzeće suca ili tužitelja ili da se obrate Uredu disciplinskog tužitelja VSTV-a, građani su mišljenja da to nije učinkovit način da zaštite svoja prava. Analizom podataka utvrđeno je značajno povećanje broja žalbi podnesenih ombudsmanima u vezi s kršenjem prava na pristup informacijama. U 2018. ombudsmani su zaprimili 340 žalbi kojima su fizičke i pravne osobe ukazivale na kršenje prava na pristup informacijama. Od zaprimljenih žalbi u navedenoj oblasti, izdano je 50 preporuka. Usporedbe radi, u 2017. ombudsmani su postupali po 248 žalbi iz oblasti prava na pristup informacijama, navodi se u izvješću.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.