Ubrzana dinamika izgradnje autoceste na koridoru Vc daje rezultate koji su vidljivi i golim okom. Jedan od najzahtjevnijih projekata koji se trenutačno rade je probijanje tunela Ivan, čime će se Hercegovina i Bosna konačno povezati autocestom.
Završetak radova na novom tunelu Ivan planiran je krajem kolovoza ove godine, kada bi izvođač trebao kompletirati i izvršiti primopredaju okončanih radova investitoru (JP Autoceste FBiH). Do stavljanja ove poddionice u funkciju (Tarčin - Ivan, LOT 2, tunel Ivan) i njezina otvaranja za promet, kako su napomenuli iz Autocesta FBiH, nužno je izvršiti tehnički pregled kompletne poddionice koji vrši posebno povjerenstvo formirano od Federalnog ministarstva prostornog uređenja. Na osnovi izvješća tog povjerenstva potrebno je pribaviti i uporabnu dozvolu koja je preduvjet za puštanje u promet tog dijela autoceste. Sve su to procedure koje iziskuju nužno vremensko razdoblje, tako da bi, ako ne bude nepredviđenih situacija, ova poddionica mogla biti otvorena krajem rujna ove godine.
Vlada Federacije BiH i JP Autoceste FBiH rade na ubrzanju radova na koridoru Vc te nastoje prevladati probleme nastale uslijed globalne svjetske krize i poremećaja u opskrbi građevinskim materijalima. Ugovor o izgradnji autoceste na koridoru Vc, dionice Tarčin - Konjic, poddionice Tarčin - Ivan, LOT 2, tunela Ivan potpisan je 28. listopada 2019. godine. Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57,628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana preko Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 milijuna eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 11,4 milijuna eura, koja su osigurana u okviru agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Tunel Ivan je dvocijevni tunel s po dva traka i proći će kroz planinski prijevoj Ivan sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721,50 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 m i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji u rasponu je od 500 do 1020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m. Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM).
Po izlasku iz tunela trasa autoceste privremenom se prometnicom spaja s magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice.
Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta s po jednim trakom, a duga je oko 700 m. Spojna cesta počinje od budućeg kružnog raskrižja na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka mostom dužine 15 m do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina. •