Nove navike

Na kućnu adresu bh. građana stizala hrana, odjeća, lijekovi...

05.02.2021.
u 16:57
Pogledaj originalni članak

Pandemija koronavirusa uvjetovala je brojne promjene u našim životima. Dovela je do promjena u gotovo svim životnim sferama, poslovnim, privatnim, obiteljskim, prijateljskim...

Nove navike

Druženja su postala rjeđa, restorani su bili zatvoreni, trgovački su centri ograničavali broj ljudi u jednoj prostoriji, a sve to kako bi se spriječilo širenje koronavirusa. Kako bi se očuvao posao, dio poslovnih subjekata odlučio se na novi način poslovanja. Brojne trgovine, posebno odjećom, imale su opciju online kupnje i prije pandemije, a nakon njezina dolaska u naše krajeve to je svakako postala najpoželjnija opcija kako bi se izbjegavale gužve.

Tako su brojni bh. građani prešli u online svijet kupnje, čak i oni koji do tada nisu ni pomislili da će im se to dogoditi. No, kažu, morali su se prilagoditi kako bi sačuvali sebe i svoje bližnje. - Suprug i ja već smo ljudi u nekim ozbiljnijim godinama i online svijet nikada nam nije bio toliko blizak. No nismo imali izbora nego se prilagoditi. A i nije to toliko komplicirano kako smo prije mislili. Tako su nam na kućnu adresu dolazile kućne potrepštine i hrana. Tu u naselju imamo trgovinu koja je nakon pojave pandemije uvela dostavu na kućnu adresu pa smo naručivali sve od kruha, ulja, brašna do svježeg voća i povrća. I nije to loše, moram vam priznati, samo mi smo generacija koja se nekako naviknula sama ići u kupnju jer uvijek nekoga sretnemo, prozborimo koju riječ, nasmijemo se, ali sve se to sada pomalo izgubilo i promijenilo. Ali svima nam je isto, bitno je da se čuvamo, ne budemo u gužvama, zbog čega nam je odlično došla ova dostava osnovnih životnih namirnica na kućnu adresu - kaže nam pedesetpetogodišnjakinja iz mostarskog naselja Vatikan.

Osim trgovina, svoje navike promijenili su i restorani čiji su zalogaji dolazili do adresa onih građana koji su se zaželjeli nekih od restoranskih specijaliteta. Dostavu su uveli i oni koji je prije, odnosno do pojave pandemije, nisu imali jer to im je bio jedini način da sačuvaju svoje goste. - Do pojave pandemije mi nismo pružali usluge dostave na kućnu adresu.

No kada smo bili primorani zatvoriti svoje objekte, shvatili smo da je to zapravo jedini način da dođemo do svih ljudi koji su prije dolazili kod nas i uspjeli smo u tome - objašnjava jedan od vlasnika dvaju restorana u Sarajevu. Ljekarne su također uvele online kupnju lijekova, a najviše su se kupovali vitamini i dodaci prehrani.

Izravan kontakt

No, iako su uvedene brojne promjene i novosti u svakodnevici bh. građana, zarazu koronavirusom ipak nije moguće u potpunosti izbjeći, pa čak i ako vam sve stiže na kućnu adresu.

Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) ima nekoliko savjeta koji pomažu da se zaštitite od zaraze u ovakvim situacijama. Poželjno je ograničiti kontakt s dostavljačem. Ako možete, narudžbu platite online. Uz to, pokušajte zatražiti dostavu bez osobnog kontakta kada god je to moguće. Možete zatražiti da vam dostavljač ostavi paket ispred vrata, pogotovo ako ste narudžbu platili online. Tako ćete izbjeći izravni kontakt s dostavljačem. Ako takva opcija nije moguća, prilikom preuzimanja paketa nosite masku i držite distancu od dva metra. Nakon preuzimanja paketa temeljito operite ruke vodom i sapunom ili koristite dezinfekcijsko sredstvo. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.