U Zagrebu je odnedavno aktivna prva mobilna ekološka autopraonica koja korisnicima na adresu dolazi oprati njihov auto, a glavni akter ove pozitivne poduzetničke priče je 26-godišnji Sebastijan Berišić iz Međugorja.
S timom autopraonice SWASH Sebastijan po pozivu klijenata svakodnevno dolazi oprati njihove automobile na željenoj adresi.
Jedan auto operu sa samo pola litre vode, cijela potrebna oprema stane im u jedan Wolt ili Glovo dostavni ruksak, a na adrese klijenata dolaze biciklom ili električnim automobilom – samo su neki od detalja ove priče koje je u razgovoru za portal jabuka.tv podijelio Sebastijan Berišić. Rodom iz Međugorja, po zanimanju je audioinženjer, a u Zagreb se preselio prije tri godine. Priznaje, nije bilo jednostavno. - Bilo je jako teško otići iz Hercegovine, naravno da mi je to bila neka vrsta komfor-zone, tu su obitelj, prijatelji… U Zagreb sam, inače, došao zbog supruge koja je stomatologinja i ovdje je dobila posao - kazao je Sebastijan u uvodu.
Užurbanost gradskog života i nedostatak vremena bili su glavni "okidač" za nastanak ideje o pokretanju mobilne autopraonice.
- Kada sam stigao u Zagreb, za početak sam radio dva posla. U jednom trenutku shvatio sam da od svih obveza jednostavno ne stižem odvesti svoj auto na pranje. Nije to kao kada ste u Čitluku ili Međugorju, gdje takve termine lako dogovorite, brzo stignete na odredište i uvijek netko može doći po vas dok vaš auto ne bude spreman. Kada uračunate prijevoz, udaljenost, obveze i posao, u velikom gradu za pranje auta potrebno je izdvojiti i do 3-4 sata, kaže Sebastijan za portal jabuka.tv te dijeli i zanimljiv podatak da u velikim gradovima ljudi potroše i tri dana godišnje na pranje vozila.
Osim toga, u posljednje vrijeme, kaže, često je razmišljao i o tome kako, primjerice, s medicinske strane na malu djecu utječe dugotrajni boravak u neurednim automobilima. Vjeruje da bi bilo zanimljivo i taj fenomen istražiti jer je primijetio i da veliki broj roditelja zbog života u velikom gradu i svih pratećih obveza jednostavno ne stigne odvesti svoj automobil na pranje.
Tako je počeo razmišljati o ideji mobilne autopraonice te kako da svu potrebnu opremu za pranje jednog automobila svede na jednu Glovo ili Wolt dostavnu torbu. - Jedan kombi pa zatim u automobil, a na kraju smo došli do rješenja da sva oprema stane u jednu torbu. Sada se doslovno naša ekipa vozi s adrese na adresu biciklom ili ponekad električnim automobilom - objašnjava Sebastijan. Njegova tvrtka SWASH razvoj započinje 2022. godine u Algebra LAB startup inkubatoru. Prijavio se na inkubator, gdje je njegova prijava uspješno prošla, nakon čega dobiva svog mentora Juraja Žlofa. Za njega ima samo riječi hvale.
- Mentor Žlof mi je zaista puno pomogao. Riječ je o jednom od kvalitetnijih mladih poduzetnika koji iza sebe ima mnogo vrijednih projekata, a od njega smo dobili svu potrebnu podršku i smjernice. Tijekom početne faze morali smo ispitati tržište, provjeriti situaciju oko potencijalnih klijenata te smo pokrenuli malu web-stranicu koja nam je ipak jako pomogla s pronalaženjem klijenata - kazao je. Već nakon nekoliko mjeseci SWASH bilježi prve poslovne uspjehe. Tehnika suhog pranja vozila, sa samo pola litre vode i to uz korištenje biorazgradive ekološke tekućine iz "autopraonice" iz male dostavne torbe brzo je privukla zanimanje Zagrepčana, ali i niza medija. Njegov nedavno objavljeni video na društvenim mrežama na TikToku je pregledan 70.000 puta u samo dva dana. Sebastijan je za svoj inovativni projekt ishodovao sve potrebne dozvole i gradske certifikate. Ali, ističe, put do ostvarenja nije bio nimalo lagan.
- Uspjeh nije došao preko noći. Morao sam kucati na mnoga vrata, često se i boriti s birokracijom, ostvarivati kontakte i partnerstva, ali upravo kroz taj proces stekao sam toliko bitna iskustva i vještine važne za ovaj posao - istaknuo je, a dodaje da se suočio i sa skepticizmom ljudi.
- Kako misliš oprati auto s pola litre vode? – to je najčešće postavljano pitanje u početku, ljudi ne mogu vjerovati da se s tako malo vode može oprati auto. Ljudima je teško objasniti, pogotovo kad se nove stvari pojave na koje do tada nismo navikli. Ali ljudima je bilo čudno i kad se Uber prvi put pojavio, kao i Glovo i slični servisi, a danas smo se svi navikli na njih. Vrijeme ide i mi se moramo prilagođavati - ističe Sebastijan. Digitalizacija usluge jedan je od njegovih ključnih budućih ciljeva, a zanimljivo je da su svoju stranicu povezali s vremenskom prognozom.
- Mi vozila peremo i po kiši, u tom slučaju klijentima dajemo 30% popusta. Cilj je motivirati ljude da pranje auta slobodno mogu naručivati i danima za koje je prognozirano kišno vrijeme, dodao je. Trenutačno zapošljava pet radnika, dosadašnjim tijekom poslovanja je zadovoljan, a nastojat će u budućnosti svoje poslovanje proširiti i izvan granica Zagreba.