Tijekom prošle godine potrošili smo blizu 4 milijuna KM na online kupovinu

Foto: Ilustracija
Tijekom prošle godine potrošili smo blizu 4 milijuna KM na online kupovinu
14.03.2023.
u 14:31
Pogledaj originalni članak

Evidenciju o robi koja se uvozi u Bosnu i Hercegovine, a koja potiče iz online kupovine, vodi Uprava za neizravno oporezivanje BiH (UIO BiH).

Tijekom prošle godine, UNO BiH ocarinila je 3.140 pošiljki koje su građani Bosne i Hercegovine naručili putem interneta, a koje su putem pošte pristigle u BiH i na to su potrošili 3,8 milijuna KM, piše Klix.ba.

Kako nam je potvrđeno iz UNO BiH, riječ je o pošiljkama čija je pojedinačna vrijednost iznosila više od 300 KM, što je ujedno i granica nakon koje se za svaku takvu pošiljku moraju platiti uvozne trošarine, a to su carina i PDV.

Stvarni broj pošiljka koje su građani BiH naručili putem interneta, a koje su putem pošte pristigle u BiH puno je veći.

Međutim, pretpostavlja se da je ovaj broj daleko veći s obzirom na činjenicu da su pošiljke, čija je vrijednost manja od 300 KM oslobođene plaćanja uvoznih trošarina. Stoga, građani česti pribjegavaju kupovini koja je manja od 300 KM kako bi upravo izbjegli dodatne troškove - a sve je regulirano Odlukom o ostvarivanju prava na oslobađanje od plaćanja uvoznih trošarina.

Ukupna vrijednost plaćenih uvoznih trošarina u toku 2022. godine na pošiljke koje su ocarinjenje u tri carinska referata pri poštama u Sarajevu, Banjaluci i Mostaru iznosi 846.400 KM.

"Uspoređujući vrijednost robe koja je uvozno ocarinjenja u tri poštanska referata u 2022. godini u odnosu na 2021. godinu možemo zaključiti da je došlo do blagog povećanja vrijednosti robe koja se kupuje iz inozemstva putem interneta jer je ukupna vrijednost u 2022. godini iznosila 3,8 milijuna KM, dok je u 2021. godini ukupna vrijednost iznosila 3,1 milijun KM", priopćili su iz UNO BiH.

Građani putem interneta iz inozemstva najviše kupuju razne odjevne predmete, obuću, kozmetiku te ostale potrepštine za domaćinstvo.

Osim što je online kupovina postala "popularnija" za vrijeme pandemije koronavirusa, jedan od razloga zbog koje se potrošači sve češće odlučuju za ovaj oblik kupovine je i ušteda vremena - nema više hodanja za centrima i buticima i sve nam je na dohvat ruke - zatim, izbjegavanje gužvi u radnjama, a nerijetko je izbor mnogo veći nego u tradicionalnim prodavnicama.

Također, često online kupovina nudi i mnoge pogodnosti u smislu popusta, popusta na količinu itd. Svjedoci smo i da nam, listajući društvene mreže, "iskaču" raznorazni komadi odjeće, ili nekih drugih potrepština, što nam privuče pažnju i bez razmišljanja nas navede upravo na online kupovinu.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.