Pogledamo li godinu dana unatrag, vidjet ćemo kako je pandemija koronavirusa izmijenila brojna dotadašnja ustaljena pravila. Neka od njih su i potrošačke navike bh. građana u kojima je tijekom godine dana došlo do korjenitih promjena. Novi trend u prehrambenoj industriji veća je potražnja za proizvodima domaćega podrijetla, piše Večernji list BiH.
Nove navike
Novonastala kriza natjerala je stanovništvo promijeniti navike i kupovati domaće jer je poremetila promet proizvoda iz uvoza, a dobrim dijelom utjecaja je ostavila i kampanja “Kupujmo domaće” koju je tijekom prošle godine kroz projekt “Naše je bolje” pokrenula Gospodarska komora Republike Srpske. - Kampanja je naišla na pozitivne reakcije predstavnika institucija, medija, potrošača i javnih osoba. Doprli smo do svijesti potrošača jer su oni iskazali puno veće zanimanje za domaće proizvode nego što je to ranije bio slučaj. To su povratne informacije iz najvećih tržnih centara - kazao je za Glas Srpske Vladimir Blagojević, glasnogovornik Gospodarske komore RS-a, dodajući da su potrošači prepoznali domaće proizvode. - Važno je uvijek kupovati domaće, a u vremenu krize još važnije. Osim toga, kriza je pokazala i kako imamo domaće kapacitete, da možemo sami proizvesti i zadovoljiti potrebe potrošača jer u takvim vremenima svatko se okreće sebi. Kvaliteta domaćih proizvoda je sigurna, u razini s onom svjetskih razmjera - istaknuo je Blagojević. Domaći proizvođači smatraju kako bi kampanje poput ove trebale neprestano trajati te da se i na taj način potakne domaća proizvodnja i kupnja domaćih proizvoda.
Veća potražnja
Gordana Bulić iz Saveza udruga potrošača BiH kazala je nedavno kako je uočeno da ljudi više kupuju proizvode koji poboljšavaju imunitet, voće i povrće te da prate savjete kako pripremati namirnice, a da zadrže kvalitetu. Na popularnosti su dobile i strance na društvenim mrežama koje se bave prodajom hrane iz domaće proizvodnje. Brojne grupe na Facebooku su se od pojave pandemije pretvorile u prave male tržnice. Svježe voće i povrće, mliječni proizvodi, brašno, domaći prirodni sokovi, sušeno voće... samo su neki od proizvoda koji su stizali na vrata izravno od proizvođača. - Prodaja domaćih proizvoda na društvenim mrežama postojala je i prije pandemije, ali joj je ona zasigurno dala još više na značaju. U proteklom vremenu imali smo neusporedivo više narudžbi i bolju prodaju u odnosu na ranije razdoblje, odnosno prije pandemije - kazala je jedna od proizvođačica domaćih proizvoda u Hercegovini. No, osim kupnje domaćih proizvoda, značajan broj bh. građana je na svojim odranije “zanemarenim” zemljišnim parcelama posadio nešto za potrebe kućanstva. - Više “slobodnog” vremena lani navelo nas je na ideju posaditi vrt pa smo jeli sezonske proizvode iz vlastite proizvodnje za koje znamo kako su 100 posto zdravi - kazao nam je sugovornik. •