Posljednji lopovski slučajevi u Mostaru, gdje su u roku od 24 sata ukradena dva skupocjena terenca BMW X5, ukupno vrijednih čak 160.000 eura, a od kojih je jedan njemačkih oznaka, i dalje je prava zagonetka za policiju. I lani su u gotovo isto vrijeme imali nestanak ovog modela automobila u naselju Ortiješ, ali su tada lopovi prethodno provalili u vlasnikovu kuću i ukrali ključ. Satelitskim praćenjem taj BMW X5 je ubrzo lociran i pronađen u Crnoj Gori.
Iako statistike pokazuju kako se u kategoriji luksuznih automobila, ovi BMW-ovi najmanje kradu, pokazalo se da automobil vrijedan najmanje 60 tisuća eura može nestati u bilo koje doba dana za manje od tri minute, koliko je iskusnim lopovima potrebno da provale u njega. Očito je da je dobro organizirana mafija kradljivaca automobila dobila narudžbu za ovaj model, najvjerojatnije iz neke istočnoeuropske zemlje, ali ostaje pitanje na koji su način krađe izvedene. Sumnja se da je još prije sedam godina probijena elektronička zaštita kojom se BMW ranije isticao, a u probijanje koda vjeruju i oštećeni vlasnici. U policiji kažu kako se generalno može objasniti način krađe. Oni tvrde kako se koristi kombinacija sofisticiranog probijanja šifre s nasilnim ulaskom u automobil, a tek treba ustanoviti koja je metoda prevladavala u posljednjim slučajevima.
Prava šifra
U BMW-u kažu kako se zaštita temelji na šiframa koje se nasumce mijenjaju unutar ključa i samo originalan može bravi za otvaranje vrata i bravi za paljenje motora poslati pravu šifru. Šifra koja u jednom slučaju vrijedi za otvaranje vrata ili paljenje motora više neće vrijediti u sljedećem pokušaju. Prema njima, nemoguće je unaprijed znati šifru. Pokazalo se da je za krađu potreban sofisticirani elektronski sklop i mikročipovi namijenjeni pokretanju vozila, elektronski odvijač iznimno visokog okretnog momenta i obični odvijač namijenjen skidanju zaštitnih dijelova plastične armature vozila. Njemačka policija je ranije povezivala ova otuđenja sa skupinom poljskih kriminalaca, koji su, navodno, pribavili originalni ključ i zatim izradili nekoliko vrhunskih kopija ključeva kojima otvaraju vrata.
Inače, mnoštvo današnjih automobila srednje i visoke klase otključava se uz pomoć daljinskog RF (radio-frequency) ključa. Uređaj poput ovog na slici gore stavlja se u OBD port (On-Board Diagnostic). Riječ je o tehnologiji koja regulira samo-dijagnostiku vozila i izvještaje koje potom vozač dobiva.
Hakerski senzori
- OBD sustavi daju vlasniku automobila ili tehničkom osoblju ovlaštenom za servis, ključne informacije o ispravnosti automobila i stanju drugih podsustava u vozilu. Upravo su računala omogućila da OBD sustavi zažive u brojnim vozilima. A gdje su računala, tu su naravno i hakeri. Kada haker stavi svoj uređaj u OBD sustav, on ga reprogramira. To je nužna mogućnost koju ova tehnologija predviđa u slučajevima kada se uređaj za otključavanje i paljenje vozila izgubi ili razbije - zaključuju u policiji. Različiti internetski forumi i web-stranice koje se bave BMW vozilima puni su upozorenja o ovom načinu krađe, od kojeg navodno nije zaštićen nijedan BMW model - od Serije 1 do X6. Jedini komplicirani dio je kako ući u automobil bez uključivanja alarma. U samom automobilu postoje ultrazvučni senzori koji bi trebali otkriti nedopušten ulazak i potom blokirati kretanje. Ipak, čini se da su hakeri i to nekako uspjeli zaobići.
hmmmh?? "ukradeni" ili prodani???taj tko ima 80000 euro za BMW x5 taj ima i za GPS koji ga kosta nekih 2 euro po danu...(bar za vrijeme ljetovanja)ali tada bi se brzo pronasao a to bas ne pase mnogima vlasnicima...sve lopov do lopova...