Zakon o prostornom planu i korištenju zemljišta na razini Federacije BiH, županijske i općinske vlasti s hrvatskom većinom proglasile su nezakonitim i neustavnim. Zbog toga su organizirane javne rasprave po županijama na kojima sudjeluju i čelnici općina, iz kojih bi trebao proisteći zajednički zaključak u kojem će se od Ustavnog suda tražiti preispitivanje ustavnosti Zakona o prostornom planiranju i korištenju zemljišta. Odjel za prostorno planiranje, građenje, infrastrukturu i komunikacije Hrvatskog narodnog sabora, smatra kako se Zakonom o prostornom planiranju i korištenju zemljišta otvorio put za izradu prostornog plana FBiH, nezakonit je predan veći dio prostora Federacije BiH u nadležnost Federalnog ministarstva prostornog uređenja.
“Nažalost, kad je krenuo ovakav postupak, porasli su apetiti pa se kroz kategorije područja od značaja za Federaciju, kao što su zaštićena područja, nacionalne spomenike preuzima kontrola i upravljanje i ovim područjima i objektima. To već izaziva sporove na terenu, pa je za očekivati da će na ovakav način uređen i usvojen prostorni plan Federacije BiH uzrokovati brojne probleme od kojih će većina imati sudske epiloge”, smatra Rudo Vidović, predstojnik Odjela za prostorno planiranje, građenje infrastrukturu i komunikacije pri Hrvatskom narodnom saboru. On je pisane zaključke poslao Glavnom vijeću HNS-a na razmatranje, radi povlačenja tužbe pred Ustavnim sudom Federacije BiH. Spornim i nezakonitim u novom Zakonu o prostornom planu čije je usvajanje zapelo u Domu naroda Parlamenta FBiH, navode se pokušaji izgradnje kilometara autoceste i brzih cesta u četiri većinske bošnjačke županije, a koje nikada nisu prezentirane ili valorizirane od tamošnjih županijskih vlada. Nastoji se zaobići neki već izneseni planovi o gradnji mreže puteva i priključnih cesta, kao što je slučaj sa Srednjobosanskom županijom i zapadnom Hercegovinom. Primjerice, Srednja Bosna odnosno, Lašvanska regija promatra se kao prostorna formacija koja bi bila isključivo povezana sa sjeverom iz smjera Zenice, dok se potpuno zanemaruje južna poveznica koja je predviđena u prostornom planu Srednjobosanske župnije.
Pri izradi se ne poštuju postojeći ustroj Federacije BiH, zbog čega se isključuje potreba za izradom prostornih planova županija. U projekciji prostornog razvoja zaobiđen je Mostar. Iako je grad na Neretvi, administrativno, upravno i političko središte, Mostar je dobio mjesto regionalnog centra, a kad se budu radili razvojni planovi, dobit će samim time i manje novca iz proračuna za infrastrukturne projekte. Prostornim planom, koji na sve moguće načine želi pogurati paltformaška vlast u FBiH, ignoriraju se zaštićena područja, kao što su Trebižat, ili Park prirode Blidnje. Prioriteti prometne infrastrukture su izmješani, planom se ne daje, kako stoji u pismu, dovoljno važnosti drugom koridoru Split - Banjaluka. Nedovoljno se potencira prometna povezanost s lukom Ploče.