IZVJEŠĆE

Institucije za najam prostorija u Sarajevu potrošile 1,3 mil. KM

Vlada FBiH
12.06.2013.
u 09:23

Ured za reviziju institucija FBiH smatra da je odabir objekta za preseljenje federalnih institucija u Sarajevu izvršen na transparentan način preko javnog prikupljanja ponuda

Za stambeno zbrinjavanje, ministarstva, uprava direkcija vlasti u Federaciji BiH prošle godine je potrošeno više od 1,37 milijuna maraka. Za smještaj federalnih institucija u Mostaru u koje ministri, njihovi šefovi ureda, savjetnici i ostala prateća svita rijetko navraćaju troškovi najma u prošloj godini iznosili su 761.181 KM, Istina napravljena je ušteda od 145.420 KM u odnosu na 2011. godinu.

Zakupnine preskupe


Ostatak novca koji se daje za zakupninu troši se za smještaj federalnih institucija u Sarajevu. U cijeloj priči, unatoč golemim troškovima, ne bi bilo ništa čudno da se, prema tvrdnjama Ureda za reviziju rada institucija Federacije BiH, ne “mešetari” oko cijena i veličine prostora na kojem netko sigurno nezakonito uzima novac. U najnovijem revizijskom izvješću posvećenom Službi za zajedničke poslove institucija Federacije BiH spominje se kako ova institucija nije transparentno obavila preseljenja federalnih institucija na prostoru Sarajeva. Zamjeraju im se napravljeni propusti prilikom izbora zakupljenog prostora, iznosa cijena. “Ne može se potvrditi da je služba imala sustavni pristup, odnosno utvrđenu politiku prije poduzimanja aktivnosti na preseljenju federalnih institucija u Sarajevu, s obzirom da prethodno nisu bile utvrđene stvarne potrebe institucija, kako u dijelu veličine potrebnog poslovnog prostora, tako i u dijelu postizanja financijskih efekata, odnosno ušteda na osnovi preseljenja”, stoji u izvješću revizije.

Nepotrebno rasipništvo


Oni tvrde da se iz prezentirane dokumentacije ne može potvrditi da je odabir objekta za preseljenje 18 federalnih institucija u Sarajevu izvršen na transparentan način, preko javnog prikupljanja ponuda. Kako je preseljenje federalnih institucija izvršeno u poslovne prostore za koje se plaća zakup, ne može se potvrditi da su poduzete aktivnosti i primjerne jer nema cjelovitog rješavanja smještaja federalnih tijela i institucija da bi se smanjili troškovi po navedenim osnovama, a time i racionalnije i efikasnije koristila javna sredstva. Neka ministarstva unajmila su puno veći prostor od iznesenih potreba. Za smještaj Federalnog ministarstva okoliša i turizma, Federalnog ministarstva prostornog uređenja, zakupljeni su puno veći prostori u odnosu na planirane površine, čime se potpuno neopravdano mjesečno iz proračuna izdvaja 18.322 KM u odnosu na plan. Navedeni veći iznosi imaju posebnu značajnost, kako se ističe u revizijskom izvješću, “ako se ima u vidu da je ugovor zaključen na razdoblje trajanja od pet godina, odnosno do 1. rujna. 2017. Dok Vlada plaća skupi zakup prostora za smještaj svojih institucija, mnogi objekti zjape prazni jer nije obavljena njihova registracija i utvrdilo vlasništvo nad njima.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?