PROMETNA POVEZANOST

Jadransko-jonska cesta će samo ‘okrznuti’ teritorij BiH

cesta, auti
arhiva VL
29.12.2011.
u 10:16

Goleme su posljedice zaobilaženja BiH u izgradnji ove ceste. S ekonomske strane, posljedice se ogledaju kroz gubitak 90 kilometara gradilišta

Uz međunarodni koridor Vc, Jadransko-jonska cesta okarakterizirana je kao najvažnija cesta za južni dio Bosne i Hercegovine. Ipak, bosanskohercegovačke vlasti nikada nisu otvorile razgovore sa susjednom Hrvatskom oko izgradnje ove prometnice, odnosno njezinom položaju kroz BiH.

RH se nije izjasnila

Potvrdilo je to i Vijeće ministara odgovarajući zastupniku Halidu Genjcu na njegov upit o aktivnostima koje se poduzimaju u vezi s tim. -Koii su rezultati razgovora o položaju Jadransko-jonske magistrale kroz područje Bosne i Hercegovine? Gdje se predviđa konekcija magistrale s autocestom na koridoru Vc i kakav je položaj magistrale u odnosu na neumsko područje, upitao je Genjac državnu vladu. U odgovoru se ističe kako je planiranje i izgradnja cesta na jugu BiH, uključujući koridor Vc i Jadransko-jonsku cestu, vezana za planove i pretpostavke koje imaju dvije zemlje, Bosna i Hercegovina i Republika Hrvatska, odnosno međusobne dogovore. -Dogovor u vezi koridora Vc je postignut i to je u provedbi i s jedne i s druge strane. Međutim, dogovor u vezi Jadransko-jonske ceste nije nikada ni započet, iako smo bili inicijatori više puta. Republika Hrvatska se nije nikada izjasnila direktno prema BiH po tom pitanju, tvrde u Vijeću ministara. Također podsjećaju da je u listopadu 2010. godine Hrvatska završila pregovore s EU i zatvorila Poglavlje 21 (mreže), gdje je definirana osnovna transportna mreža, uključujući i Jadransko-jonsku cestu. Kompletna usuglašena transportna mreža Hrvatske je unesena u dva strateški važna međunarodna dokumenta.

Gotovi planovi

Hrvatska je, usto, već izgradila veći dio Jadransko-jonske autoceste (Bosiljevo-Split-Ravda...), koja se spaja s autocestom na Koridoru Vc (Bijača). Prema navedenim strateškim dokumentima, nastavak Jadransko-jonske autoceste je vezan za točke povezivanja: Metković II (Bijača)-Opuzen-Čvor Pelješac-Neum (BiH)-Dubrovnik. Očito je kako će se BiH morati uklopiti u već gotove planove, pa i građevinske radove.

-Budući da je Republika Hrvatska ostala uz svoj ranije usvojeni Prostorni plan koji položaj Jadransko-jonske autoceste definira “teritorijem Republike Hrvatske” (isto zadržala u pregovorima s EU i međunarodnim strateškim dokumentima), te već izgradila veći dio ove autoceste, uz veoma jasne naznake nastavka gradnje, može se reći da Jadransko-jonska autocesta (Rl) prolazi kroz teritorij općine Neum, paralelno s postojećom magistralnom cestom, pojašnjavaju u Vijeću ministara BiH.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?