U Galeriji Vrba u Širokom Brijegu otvorena je izložba "Istraživanje spirale u fizičkoj struji (Razotkrivanje slona)" umjetnice Lin, Pei-Han, umjetnice iz Tajvana, koja trenutačno živi i radi u Norveškoj. O svom postavu u galeriji Vrba kaže: „U filmu 'Pi' iz 1998. u režiji Darrena Asronofskog pojavljuje se misao Maximilliana Cohena, koja potiče na promišljanje o hipotezi sveprisutnosti spirala u našem postojanju. U svjetlu te ideje, ovaj umjetnički projekt zadire duboko u uznemirujuću stvarnost brisanja čitavih kultura te postajanje povijesnih traumi na Balkanu, Tajvanu i nordijskom području. Prikladno nazvan 'Razotkrivanje slona u spiralnoj sobi' ovaj umjetnički pothvat nastoji se suočiti s neugodnom istinom koja vreba unutar strukture spomenutih društava.
Povlačeći paralele između inherentne spiralne prirode našeg svemira i cikličkih obrazaca kulturnog potiskivanja i traume, ovaj projekt nastoji rasvijetliti duboki utjecaj takvih pojava na pojedince i zajednice. Kroz multidisciplinarni pristup koji obuhvaća vizualne umjetnosti, zvučni krajolik i instalacije, osoba kreće na putovanje koje otkriva skrivene narative i prešućene povijesti koje se nalaze ispod površine“.
Umjetnica dodaje da izložba „Razotkrivanje slona“ poziva ljude da se uključe u kritički dijalog i promišljanje o složenosti kulturnog nasljeđa i kolektivnog pamćenja. Ovaj projekt služi kao dirljiv podsjetnik na hitnu potrebu da se suočimo sa slonom u sobi; neugodnim istinama koje su predugo bile zanemarene ili potisnute.
Lin, Pei-Han je multidisciplinarna umjetnica čiji su radovi temeljeni na istraživanju te obuhvaćaju slikarstvo, pokretne slike, skulpturu, tekstil, video, arhitekturu, instalacije, zvuk i tekst. Njezino područje djelovanja su teme vezane uz politiku, ekološku pravdu i ljudska prava. Tijekom istraživanja koristi analognu i digitalnu forenziku podataka, a njezinu estetiku određuje senzibilitet za ranjive i pobunjene skupine ili teme. Njezina metodologija rada polazi od empatije, a najčešće uključuje formate poput intervjua, 3D printa i generativne, umjetne umjetnosti. Lin je završila preddiplomski studij arhitektonskog dizajna na Sveučilištu Shin Chien u Taipeiju u Tajvanu i diplomske studije likovne umjetnosti na Norveškom sveučilištu znanosti i tehnologije i Arktičkom sveučilištu u Trondheimu i Tromsøu u Norveškoj. Njezini radovi izlagani su u Norveškoj te u inozemstvu. Ova istraživačka prikazuje potencijal umjetnosti kao političkog prosvjednog sredstva te služi za pokretanje rasprava o suvremenom kulturnom identitetu i raznim vanjskim utjecajima. Osvjetljava iskustva kolonijalizma i brisanje kolektivne kulturne memorije s kojim se suočio narod Sámi kao i tajvanska zajednica. Isto tako, istražuje utjecaj klimatskih promjena i energetske krize na kulturu Sámi, uzgajivača sobova. Izložba ostaje otvorena do 16. lipnja.