Primjena principa nacionalne rotacije na ključnim pozicijama u državnim institucijama jedan je od ključnih problema, odnosno rješenja za uspostavu vlasti u Bosni i Hercegovini. Deklarativno zalaganje za poštivanje ovog principa, na žalost, nema potporu u političkoj praksi.
Sustav rotacije
Činjenice su neumoljive i pokazuju da se sustav rotacije primjenjuje samo u onim institucijama u kojima je to ustavom ili zakonom propisano. Tako se u Predsjedništvu BiH tri člana svakih osam mjeseci smjenjuju na mjestu predsjedatelja ove institucije vlasti.
Isto vremensko razdoblje određeno je i za rotaciju na mjestu predsjedatelja Zastupničkog i Doma naroda Parlamenta BiH. Ovakav princip nije utvrđen u Vijeću ministara, što se ispostavilo kao velik problem pri pokušaju da se konstituira izvršna vlast na državnoj razini.
Bez rotacije se upravlja i državnim ministarstvima, agencijama, uredima i institutima. Rijetke su državne institucije u kojima je predviđena nacionalna rotacija, a takav slučaj je u Pravobraniteljstvu BiH, gdje do zamjene na čelnoj poziciji dolazi svakih 16 mjeseci. Mnogo više je, preko 60 državnih institucija gdje nacionalna rotacija nije propisana.
Rotacije, primjerice, nema niti u jednoj sigurnosnoj, pravosudnoj ili financijskoj instituciji. Ono o čemu se vodi računa je da na tri vodeće pozicije u ovim institucijama ne budu osobe iste nacionalnosti.
Zahvaljujući ovakvom sustavu pripadnici pojedinih naroda već godinama, a negdje i od uspostave institucije, rukovode njima. Egzaktan primjer su Regulacijska agencija za komunikacije (RAK) i Agencija za istrage i zaštitu (SIPA), kojima upravljaju bošnjački i srpski kadrovi. Bošnjak je od uspostave i na čelu Obavještajno-sigurnosne agencije (OSA), a od odlaska Novozelanđanina Petera Nicolla, Bošnjak je guverner Centralne banke BiH. Hrvati, pak, od uspostave Vijeća ministara drže resor financija i trezora.
Spremnost na prepuštanje čelnih pozicija politički dužnosnici iz sva tri naroda najteže pokazuju kada je u pitanju petnaestak najvažnijih državnih institucija.
U ostalima se češće zna dogoditi da nakon pripadnika jednog za čelnika agencije ili druge institucije bude izabran netko iz jednog od druga dva konstitutivna naroda.
Nepovjerenje građana
U složenoj multietničkoj državi, kakva je Bosna i Hercegovina, vrlo je opasno izbjegavanje principa nacionalne rotacije, jer osim političke krize takvo stanje proizvodi i nepovjerenje dijela stanovništva u pojedine državne institucije.
bilo kako bilo,Covic nikad vise nece dobiti fotelju u vladi