Unatoč krizi i prepolovljenom tržištu novih automobila, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, hrvatski vozni park u proteklih se 12 mjeseci "pomladio" za 1,33 godine. Prosječan automobil koji je lani u Hrvatskoj uredno prošao na tehničkom pregledu (a ukupno ih je bilo 1,389.903) ima 10,47 godina, a prosječna starost automobila u 2009. godini bila je 11,8 godina.
S obzirom na to da je od ukupno 38.587 lani registriranih novih vozila zagrebačka regija "progutala" 14.591 osobni automobil (37,81 posto) – a isto je područje i prethodnih godina prednjačilo prema broju kupljenih novih automobila – razumljivo je da su tu automobili najmlađi. U Zagrebu je lani prosječan automobil pregledan u stanici za tehnički pregled imao 8,67 godina, a prosječna starost osobnih automobila u Zagrebačkoj županiji bila je 10,03 godine.
Bjelovarsko-bilogorska županija je na začelju, s prosječnom starošću osobnog vozila od 12,37 godina. S prosjekom od 12,35 godina, uz rame joj stoji Virovitičko-podravska županija.
Automobila godišta 1997. i starijih ukupno ima 494.408. Nalazimo ih u svim županijama, no najviše u gradu Zagrebu – 64.303 vozila imaju 14 i više godina, od 267.469 osobnih automobila koji su lani bili na tehničkom pregledu. Slijedi Splitsko-dalmatinska županija, sa 62.591 vozilom kojemu je 14 godina i više od ukupno pregledanih 148.136 automobila. Na trećem je mjestu Zagrebačka županija, sa 36.033 najstarija automobila (ukupno su pregledana 107.524).
Iako je Opel već godinama prva marka na popisu najprodavanijih novih automobila u Hrvatskoj, na našim cestama ipak i dalje najviše ima Volkswagena – 231.794 vozila, odnosno 16,68 posto. Opel je na drugome mjestu jer se lani na tehničkom pregledu pojavilo 190.590 osobnih automobila s Opelovim znakom, odnosno 13,71 posto. Treće mjesto drži Renault, a slijede Fiat, pa Škoda.
Preuzeto sa www.vecernji.hr