"Sofascore je sportska platforma za napredne statistike. Pratimo rezultate svih profesionalnih liga, a sada imamo jako puno dodatnih produkata unutar Sofascora. Neke od njih su Sofascore editor, aplikacija koju mogu koristiti bilo koji klubovi, lige ili savezi za unos niželigaškog sporta. Htjeli smo se maknuti od toga da pratimo samo profesionalni sport. Pratimo 25 sportova, a mjesečno imamo 25 milijuna korisnika koji svaki mjesec uđu u Sofu. Jako puno njih dolazi na dnevnoj bazi, oko 7 ili 8 milijuna," rekao je Hrkać.
Kaže kako je prilikom rasta firme najvažnije bilo organizirati sami sustav, da svaka zaposlena osoba kada dođe u firmu zna što treba raditi i koji je njezin zadatak. Bez organizacije, smatra Hrkać, nema stabilnog i konkretnog rasta.
"Do ovog projekta smo došli tako što smo imali hobi – pisanje blogova. Kolega Ivan Bešlić na blogu je pisao neke generalne teme, a ja sam pisao o Oliveru Dragojeviću, tekstovima pjesama i slično. S vremenom je taj blog sve više rastao. S obzirom na to da smo se kolega Bešlić i ja s tim blogovima natjecali tko će imati više posjeta, udružili smo se i napravili forum Cesarica.net," otkrio je Hrkać.
Ideja je bila, kako je pojasnio, napraviti fan klub Olivera Dragojevića gdje bi se ljudi dopisivali. Potom su im se počeli javljati drugi ljudi koji su htjeli pisati svoje blogove na forumu.
"Nakon nekog vremena skupili smo ekipu koja je na forumu pisala organski sadržaj, nešto što Google najviše cijeni u pogledu SEO-a i rankinga. Stoga je sami rejting foruma Cesarica bio poprilično velik. S vremenom smo počeli otvarati druge kategorije, a cijelo vrijeme smo istraživali što bi moglo biti zanimljivo. Na primjer, jedno vrijeme su lektire bile jako popularne. Onda smo otvorili kategoriju za sport koji zanima širu publiku. Imali smo veliku mušku publiku, ali nedostajao nam je ženski dio publike. Jedna cura nam je napisala temu 'Najljepše ženske cipele' i najveći broj posjeta, bez premca, bio je na tome'', prisjetio se Hrkać.
Kaže da se cijela priča promijenila kada je Google otvorio AdSense te kada su u Hrvatskoj 2007. godine dobili prvi ček od 177 dolara. To im je, dodaje Hrkać, otvorilo drugi pogled na web i način na koji su razmišljali o tome.
"Kada smo razmišljali o tome kako imati dodatnu zaradu kada završimo fakultete, postavili smo si ciljeve. Prvi cilj nam je bio zaraditi 2 tisuće kuna za kredit za auto, da nam web otplaćuje auto. Svako vrijeme nosi svoje prilike. Sada više nema blogova, ali sada postoje prilike koje možete iskoristiti, samo ih treba prepoznati. Naše prilike su bile počeci pametnih telefona i aplikacija'', dodao je.
Također je kazao da ih je 2011. godine Google pozvao u Dublin. U to vrijeme su od čekova zarađivali 12-15 tisuća eura koje su maksimalno reinvestirali dalje u Facebook oglase. Međutim, Google ih je tada savjetovao da se fokusiraju na aplikacije.
''Da nismo napravili tu aplikaciju i išli dalje, vrijeme bi nas pojelo. Osim toga, ono što je bilo jako korisno, a vrijedi i danas, to je SEO. Što god radite, ukoliko ste na Googleu jako dobro rangirani imat ćete posla. Treća stvar bila je ta što je razvoj web oglašavanja bio eksponencijalan'', kazao je Hrkać.
Ističe da je prekretnica bila u tome što su oni trebali Google i jako su ovisili o njemu, ali je i Google trebao njih jer su imali podatke (data), što je i danas najvažnije.
''Zašto mi radimo danas i amaterske lige, jer je podatak najbitniji. Sve ostalo što možeš kupiti manje je bitno, ali ako imaš organski sadržaj ili podatak, to je nešto što nema cijenu. Google je tada, kada smo imali Cesaricu s odličnim rejtingom, pokrenuo Translate API. Htjeli su razvijati svoj Translate algoritam, ali trebali su im podaci. Omogućili su svakome da na svoj web instalira plugin i da oni automatski prevedu web na 52 jezika. Jednu večer smo se igrali i preko noći smo preveli Cesarica.net na 52 jezika. Rekord nam je inače bio 150 ljudi u realnom vremenu, a sljedeće jutro broj se popeo na njih 300. Do 10 ujutro mi smo imali veću zaradu nego cijeli protekli dan'', podvukao je.
Tada su, napominje, počeli još jače pisati o sportu i što god da su napisali to bi završilo na Googleu na prvom ili drugom mjestu.
''Bili smo svjesni da to neće biti vječno i odlučili smo se razvijati dalje. Zbog tog sportskog podforuma na Cesarici, razvili smo Sofascore. Mi nismo napravili ništa novo niti revolucionarno, ali smo napravili nešto bolje i drugačije," dodao je Hrkać koji je na panelu također govorio o brendiranju, statistikama i ocjenjivanju profesionalnih sportaša te njihovom odnosu s aplikacijom.
Na kraju je poručio da ne postoji univerzalni recept za uspjeh, dodavši da su radili puno i imali mala očekivanja. ''Iskoristite priliku i budite uporni, a hejt iskoristite u svoju korist'', zaključio je Hrkać.
Inače, drugo izdanje MoStart konferencije održano je od 24. do 26. travnja 2024. na Sveučilištu u Mostaru. Konferenciju su organizirali Sveučilište u Mostaru i Centar za informacijske tehnologije Sveučilišta u Mostaru - SUMIT, u suradnji s Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom CARNET, Agencijom za komercijalnu djelatnost – AKD, Ministarstvom znanosti, prosvjete, kulture i športa HBŽ, Ministarstvom obrazovanja, znanosti, mladih, kulture i športa SBŽ, Ministarstvom obrazovanja, znanosti, kulture i športa ŽZH, Ministarstvom prosvjete, znanosti, kulture i sporta Županije Posavske, Zavodom za odgoj i obrazovanje ŽZH i HBŽ te Zavodom za školstvo Mostar.