U vremenu kada cestama jure razni džipovi i luksuzni automobili od kojih pojedini po svom komforu i veličini podsjećaju na slabiju garsonijeru, u periodu između pedesetih i šezdesetih godina jedno od najpopularnijih vozila na cesti bila je legendarna vespa. Svaka pomisao na ovaj mali motorin i danas kod mnogih generacija iz tog perioda izaziva sjetu i budi sjećanja na dane mladosti. Popularnost vespe kod nas dosegla je vrhunac nakon projekcije filma “Ljubav i moda“, u kojem se u glavnim ulogama pojavila tada glasovita Beba Lončar, bivša supruga Dikana Radeljaka, koja je ostvarila zavidnu glumačku karijeru u Italiji i popularni glumac Đuza Stoiljković.
Popularna među igračima
Dakako, romantična ljubav s filmskog platna i vožnja prelijepe Bebe na vespi, uz zvuke poznate melodije “Djevojko mala pjesmo moga grada...“, mnoge mlade ljude iz tog perioda potakla je na kupnju najpopularnijeg talijanskog dvotočkaša. U to vrijeme samo nekolicina Sarajlija imala je popularnu vespu. Dakako, i u to vrijeme, vespa je bila najpopularnije prijevozno sredstvo među nogometašima, iako se govorilo da u amaterizmu nema novca, nogometaši su je među prvima provozali. Tako je među prvima vespu u Sarajevu vozio Salih Šehović-Šeha, nekadašnji nogometaš Sarajeva koji je karijeru nastavio u Švicarskoj, gdje i danas živi. Vespu je imao i najbolji nogometaš FK Sarajeva Asim Ferhatović – Hase. Uz nogometaše, vespu su imali poznati glazbenik Srđan Matijević, kipar Marijan Kocković, ali i trener svih trenera Miroslav Ćiro Blažević, koji je upravo u tom periodu svog života igrao za Sarajevo. Oni koji su poznavali Ćiru iz tog perioda kažu kako je i tada bio duhovit i veliki šarmer.
Vrijeme romantike
Iako je ovih dana koncentriran isključivo na nastup hrvatske repke na europskom prvenstvu, Ćiro se rado prisjetio vremena kada se vozao vespom po Sarajevu.
- Sine, ja mislio da me zoveš zbog europskog prvenstva, ali kazat će tebi tvoj Ćiro i o svojoj vespi. Eee, bila su to vremena u kojima se živjelo lagano. Sjećam se kada sam kupio vespu, nitko sretniji od mene. Nije bilo cure u Sarajevu koja nije poželjela sjesti na Ćirinu vespu. Tada mi se činilo kako je cijeli svijet moj, a što jest jest, lijepih i zgodnih Sarajki u to vrijeme je bilo, otkriva Ćiro. Vespa je u to vrijeme značila i prestiž, ali moram reći da je to bilo vrijeme, za razliku od današnjeg, vrijeme sporijeg življenja i romantike, a mene je vespa uvijek podsjećala na nešto što asocira na romantičnu ljubav. Danas je svijet pun skutera raznih tipova. I danas znam sjesti na skuter, ali vrijeme vespi je neponovljivo, kaže Ćiro. Vespa je bila i ostala ne samo simbol jednog vremena nego jedne filozofije: mala, korisna, jeftina i uz to romantično prijevozno sredstvo. Eto, tako se i popularni Ćiro sjetio svoje prve vespe koju je vozao sarajevskim ulicama.