Dan nakon Božića, popularni Boxing Day, u Engleskoj je najvažniji dan sezone za ljubitelje prvog razreda engleskog klupskog nogometa. Iako prvotni razlog zbog kojeg je Boxing Day dobio naziv nije imao nikakve veze s nogometom, iako je riječ o službenom blagdanu u Ujedinjenom Kraljevstvu, danas je pojam u najvećem obujmu konteksta upravo povezan s najvažnijom sporednom stvari na svijetu. Naziv potječe iz vremena kada su bogati spremali darove te ih davali siromašnima, a prvi zapis toga prisutan je u dnevniku engleskog spisatelja i političara Samuela Pepysa, i to s nadnevkom 19. prosinca 1663. godine. Boxing Day tradicionalno je bio slobodan dan i dan kada su sluge od svojih gospodara dobile posebnu božićnu kutiju. Sluge bi također odlazile kući na Boxing Day kako bi svojim obiteljima dale božićne kutije. Crkve su također imale ulogu u stvaranju "dana kutija". Tijekom godine uzimao bi se novac od crkvenjaka u obliku zbirke i dijelio bi se za Božić. Prikupljeni novac pohranjivao se u kutiju koju su ljudi iz crkve otvorili na Božić.
Blagdan od 1871.
Novac je potom podijeljen siromasima sljedećeg dana – na Boxing Day. Službenim blagdanom proglašen je 1871. godine. Naravno, danas te kutije nisu toliko popularne, ali Boxing Day itekako jest. Zapravo, poklanjanje kutija u današnje je doba postalo tradicijom u predbožićnom vremenu, dok je Boxing Day postao sinonim ponajprije za nogomet, a potom i za šoping.
Prvi rang engleskog ligaškog nogometa osnovan je 1888., i već od prve sezone igralo se na Boxing Day. Te je sezone Derby County igrao protiv Bolton Wanderersa, a West Bromwich Albion protiv Preston North Enda. Međutim, prva službena utakmica u povijesti nogometa odigrana na taj dan datira još iz 1860., kad su u Engleskoj zaigrali neki od najstarijih klubova u povijesti ovog sporta, Sheffield i Hallam. Redovito su, pak, prvoligaški klubovi na Boxing Day počeli igrati nakon Prvog svjetskog rata, no tada su se igrale utakmice i na Božić, i na dan poslije Božića. Od 1957. godine u nogometu se Božić karakterizirao kao slobodan dan za obitelji, pa su tako sve utakmice tog kola prebačene na Boxing Day.
Budući da je Premier liga jedan od najvažnijih komercijalnih ne samo nogometnih, nego i sportskih proizvoda u svijetu, nije iznenađenje da je s financijskim i komercijalnom rastom lige paralelno rastao i Boxing Day. Prednost Premier lige u odnosu na mnoge druge svjetske lige u tom je kontekstu činjenica da je Premier liga jedna od rijetkih u svijetu koja u to blagdansko doba uopće uopće i ima utakmice na rasporedu. A manjak "konkurencije" donosi i ogroman rast u interesu.
Proučit ćemo nekoliko segmenata, a prvo su prodane ulaznice. Nerijetko se ulaznice za utakmice na Boxing Day rasprodaju, a dostupni podaci govore da je prosječna gledanost u ostalim kolima Premier lige 38 tisuća, dok na Boxing Day ta brojka iznosi 42 tisuće. U konačnici to donosi rast u prihodima od prodaje ulaznica između 12 i 14 posto. Vrlo je utjecajan segment i prodaja proizvoda s klupskim logom. Pod utjecajem šoping trendova tijekom blagdanskog perioda, navijači u sklopu stadiona na Boxing Day potroše 25% više novca na kupovanje majici, šalova, jakni i svih ostalih klupski brendiranih proizvoda.
Kao što smo već i spomenuli, vrlo je važna činjenica da se većina ostalih liga ne emitira u tom periodu, budući da su u zimskoj ili blagdanskoj pauzi, pa gledanost na televiziji automatski raste. Prije pet godina barem je jednu minutu Boxing Day utakmica u svijetu gledalo nevjerojatne tri milijarde gledatelja. Naravno, raste i zbog činjenice da je većina ljudi na taj dan u svojim kućama, da ljudi nisu na poslu te će pri blagdanskom druženju mnogi upaliti televizore. Samo na Boxing Day je, recimo, 2019. Premier liga uprihodila 60 milijuna eura od televizijskih prava, gotovo dvostruko više nego što je uprihodila u bilo kojem drugom kolu sezone 2019./2020. Naravno, nije to samo slučaj u Ujedinjenom Kraljevstvu ili u Europi, Boxing Day je postao nogometni spektakl diljem cijelog svijeta i globalizacija nogometnih prijenosa uvelike je pridonijela takvom rastu. Velika je razlika i u cijeni reklama. Tijekom Boxing Daya na reklamama se u poluvremenima, prije ili poslije utakmica po istraživanju Forbesa 'okrene' 20 posto više novca nego što je to inače u Premier ligi slučaj.
U velikim razmjerima razmaše se i lokalna ekonomija. Osim što klubovi popratnim sadržajima zarade sulude svote, i daleko više od očekivanih, isto se dogodi i s malim poduzetnicima koji djeluju u području oko stadiona. Pubovi, kafići, restorani i usluge prijevoza doživljavaju znatno veći promet. Završna bilanca govori da se na taj dan u krugu deset stadiona koji su domaćini Boxing Day utakmica uprihodi između 20 i 30 milijuna funti više nego inače.
Uglavnom, rast iz godine u godinu kazuje da poslovni potencijal Boxing Daya nimalo neće jenjavati, a budući da Premier liga i ovako i onako postaje sve više dominantna u odnosu na španjolsku La Ligu, talijansku Serie A, njemačku Bundesligu i sve ostale najjače svjetske lige, nema sumnje da će nogometno Štefanje jednog dana dosegnuti razinu čak i svjetskih nogometnih prvenstava po svim mogućim metrikama. Britanci jednostavno sve više vole tu tradiciju odlaska, trošenja ili pak kućnog praćenja ovog specifičnog nogometnog dana.