Vukoja pojašnjava

Što znači... Žuti tisak

Frano Vukoja
16.01.2013.
u 10:32

Izraz je nastao u Sjedinjenim Američkim Državama oko 1890. godine u borbi za dominacijom na tržištu između novinskih magnata J. Pulitzera (!) i W. R. Hearsta

Divlje patke otišle su na jug, a novinske patke ostanu i preko zime. Umjesto u žutom lišću gnijezde se najčešće u žutom tisku.

Nađe se pokoja i u najozbiljnijim medijima, kao nekakav spin, probni balon i slično. Žuti tisak, odnosno žuto novinarstvo, pogrdan je izraz za medije koji tretiraju vijesti na neetičan i bombastičan način, koji se koncentriraju na senzacionalizam, skandale, oslanjajući se na glasine, neprovjerene informacije i neimenovane izvore.

Žutom novinarstvu više je stalo do atraktivnih, trivijalnih i senzacionalističkih “informacija“, grafički atraktivno “upakiranih“, nego do objektivnih vijesti i ozbiljnih analiza. Ta logika sve više zahvaća elektronske medije pa postoji i pejorativni izraz - žutilo. Toj poplavi žutila teško odolijevaju i ozbiljni mediji, ali uspijevaju naći mjeru kako bi sačuvali ozbiljnu publiku. Pojam žutog tiska su britanski “Sun“, ili njemački “Bild“.

Izraz je nastao u Sjedinjenim Američkim Državama oko 1890. godine u borbi za dominacijom na tržištu između novinskih magnata J. Pulitzera (!) i W. R. Hearsta i to po stripu “Žuti dječak“ (The Yellow Kid), koji je najprije izlazio u Pulitzerovom listu „New York World“, a kasnije u Hearstovom “New York Morning Journal“.

Kritičari novina sa senzacionalističkim i trivijalnim pristupom nazvali su “Yellow Kid journalism“, a kasnije “Yellow journalism“ (žuti novinstvo).

“Žutila“ raznih vrsta svuda su oko nas, pa ozbiljni mediji moraju dobro paziti da ih ne zahvati!

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?