Za proizvodnju Chanelove petice, jednog od najprodavanijih parfema svih vremena, potrebna je velika količina cvjetova. Preovladavaju svibanjska ruža i jasmin koji rastu na poljima u Pegomasu, malom gradiću na jugu Francuske. Kako navodi časopis New Yorker, samo za bočicu od 30 mililitara Chanel N°5 parfema potrebno je više od tisuću cvjetova jasmina i ruža.
Od 1980. godine ekskluzivni ugovor za proizvodnju cvijeća za Chanel ima obitelj Josepha Mula u Pégomasu.
Polje na kojem obitelj Mul uzgaja cvijeće, od kojeg se proizvodi kultni parfem, veliko je 25 hektara. Ograđeno je šljunčanom stazom koja se spaja sa seoskom cestom koja prolazi kroz zaštićenu dolinu. Na sjeveroistoku se mogu vidjeti tamnoplavi obrisi Alpa. Vrsta ruže koju uzgaja obitelj Mul zove se Rosa centifolia (ruža sa stotinu latica), prenosi Faktor.
Englezi je zbog okruglastog oblika cvijeta, koji podsjeća na kupus, zovu i cabbage ruža. Ruža se sama po sebi smatra cvjetnom kraljicom na tronu carstva mirisa, a ova je vrsta posebno na cijeni zbog čistog, slatkog i medenog mirisa.
- Da je Rosa centifolia instrument, bila bi flauta - izjavio je Joseph Mul za New Yorker.
Mul je polje ruža naslijedio od svog pradjeda, a razliku između obične ruže i one koja raste u Pégomasu vidi i zatvorenih očiju. Ta posebnost, kaže, vrijedi i za najbolje sorte vina.
- Burgundac nije burgundac ako nije iz Bourgogne - ističe Mul.
Ono što je vrlo važno za proizvodnju parfema jeste da se cvjetovi ruža u svibnju, kada procvjetaju, moraju pobrati u roku od dva tjedna sa svih 25 hektara zemljišta, što zahtijeva veliku radnu snagu, a po berbi u prosjeku naberu 37 tona cvijeća sa svojih polja.
Na imanju obitelji Mul radi 70 sakupljačica cvjetova (uglavnom su to žene iz Turske) i četiri sakupljača u čije košare žene stavljaju cvjetove koje su ubrale.
Za jedan kilogram potrebno je ubrati otprilike od 300 do 500 cvjetova ruža, a očekuje se da će beračice sveukupno ubrati 37 tona cvijeća.
Beračice rade u paru. Jedna od njih, Songul Ozer, izjavila je za New Yorker kako joj se ovaj posao više sviđa od posla tajnice koji je prije radila. Ovo joj je peti put da skuplja na poljima obitelji Mul.
Čim se košare napune cvijećem, ruže se prebacuju u vreće. A čim se vreća napuni s 10 kilograma ruža, ona se stavlja u kamion kojim se ruže prevoze u tvornicu koja se nalazi na imanju.
Naime, čim se ruže uberu njihova ulja moraju se brzo izvući, prije nego što počnu fermentirati. Slijedi dug proces tijekom kojeg cvijeće od ružičaste prerasta u smeđu boju, a na kraju u ulje visoke koncentracije od kojeg se pravi miris čuveni parfem.
Za taj proces koristi se fraza “la fleur au flacon”, što u prijevodu znači "cvijet u bočici".
Mulov rođak Jean-François Vieille, koji nadgleda tvornicu, novinarima New Yorkera objasnio je kako cvijeće postaje skupocjeni parfem. U tome mu je pomagao poster na kojem je nacrtan proces izrade parfema, od sirovog materijala (latica), do betona (čvrstog voska), pa sve do tekućeg oblika (visoko koncentriranog ulja koje se stavlja izravno u parfeme).
Ovo je važna faza u proizvodnji parfema. Radnik koristi grablje te njima ravna hrpe cvijeća dok ih Vieille polijeva s dvije tisuće litara Heksana, bezbojne tekućine koja se potom zagrijava na 68 stupnjeva Celzijusa. Cvijeće je poprimilo smeđu boju. Zrak je mirisao kao zagoreni tost, dok je pod tvornice izgledao kao da je kroz nju prošla svadbena povorka. Bilo je tu još koraka.
Na kraju ispada da svaka bočica od 30 mililitara Chanel N°5 predstavlja “zagrobni život tisuću cvjetova jasmina i 12 ruža iz Pégomasa”, piše New Yorker.