Ranije ovaj tjedan je počela izgradnja najdužeg podvodnog tunela na svijetu kojim će biti povezane Skandinavija i središnja Europa.
Radi se o 18-kilometarskom tunelu Fehmarn pojas (Fehmarnbelt) između Danske i Njemačke ispod Baltičkog mora, a koji će imati cestovni i željeznički promet. Cestovni promet će se odvijati u po dvije trake u oba smjera. Početak izgradnje je svečano ozvaničio danski kralj Frederik X.
Planirano je da tunel bude pušten u promet 2029. godine, a njime će se značajno skratiti putovanje između Danske i Njemačke. Naime, trenutno putovanje trajektom traje 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, putovanje vlakom će trajati sedam minuta i putovanje automobilom će trajati 10 minuta, prenosi Klix.ba.
Tunel će činiti 89 betonskih elemenata koji se izrađuju u postrojenju u gradu Roedbyhavnu koji je na danskom otoku Lollandu. Ovo je najveće postrojenje na sjeveru Europe. Izgradnja će iznositi 4,8 milijardi eura i u potpunosti je financira Danska koja će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.
Danska je u posljednjih nekoliko desetljeća izgradila cestovne i željezničke veze sa susjednom Švedskom i između dva velika danska otoka. Naime, 2000. je napravljen most i tunel kojim su povezani Kopenhagen i Malme kao treći najveći švedski grad.
Dvije godine ranije je uspostavljen cestovni promet između otoka Funen, na kojem je Odense kao treći najveći danski grad, i Kopenhagena. Između ova dva grada je godinu dana ranije počeo prometovati vlak, prenosi Euronews.