Capak potvrdio

Primjena covid potvrda u državnim i javnim službama u Hrvatskoj kreće od utorka

Tomislav Miletic/PIXSELL
11.11.2021.
u 19:39

Osim testnih mjesta koja već sada postoje i na listi su HZZO-a, testirati može svaki zdravstveni djelatnik uključujući i one čija je osnovna uloga u sustavu zdravstva primarno usmjerena drugim područjima

 

Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Krunoslav Capak potvrdio je da će Nacionalni stožer u petak donijeti odluku o uvođenju covid-potvrda u državne i javne službe koje počinje u ponedjeljak, ali primjena kreće od utorka. Rezultati kućnih testova neće se uzimati u obzir, a potvrda o preboljenju korone vrijedit će godinu dana, rekao je Capak za RTL Danas. 

Zbog proširenja upotrebe COVID potvrde od 15. studenoga Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je da se pristupa povećanju broja testnih mjesta kako bi se poboljšala dostupnost testiranja za sve osobe na čitavom teritoriju Hrvatske.

- Osim testnih mjesta koja već sada postoje i na listi su Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), testirati može svaki zdravstveni djelatnik uključujući i one čija je osnovna uloga u sustavu zdravstva primarno usmjerena drugim područjima poput farmaceuta, farmaceutskih tehničara i doktora dentalne medicine - navode u HZJZ-u, piše HRT. 

Primarna zdravstvena zaštita:

HZZO će centralno omogućiti svim zaposlenicima ljekarni i svim pružateljima primarne zdravstvene zaštite da HZZO-u prijavljuju testiranja koja provode bez ikakve predradnje (bez prethodne prijave HZZO-u). Uvjet je pametna kartica HZZO-a i najmanje jedan zaposleni zdravstveni djelatnik, a bez prethodne suglasnosti ili prethodne prijave HZZO-u ili Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo (HZJZ).  Specijalističko-konzilijarna zdravstvena zaštita, bolnička zdravstvena zaštitu i privatni sektor: Za specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu, bolničku zdravstvenu zaštitu i privatni sektor uvjet je pametna kartica HZZO-a i najmanja jedan zaposleni zdravstveni djelatnik te prethodna najava korištenja pristupa HZZO-u na e-adresu: covid_izvjestaj@hzzo.hr. Ne provodi se prethodna prijava testnog mjesta HZJZ-u.

Kvaliteta zdravstvene zaštite:

HZZO će upute za upis pojedinačnih testiranja u platformu i izdavanje COVID potvrda objaviti na www.hzzo.hr stranici. HZZO će pratiti prijavu pojedinačnih rezultata testiranja po ustanovama, ugovoru s HZZO-om kao i osobama čije pametne kartice su korištena za ovu svrhu. Testiranje se izvodi prema uputama proizvođača brzog antigenskog testa, te odgovorna osoba na svakom testom mjestu treba osigurati da su svi koji provode testiranje osposobljeni za izvođenje ovih testiranja odnosno upoznati sa sadržajem uputa proizvođača kao i s ovim uputama.

Testovi:

Za ovu svrhu trebaju se koristiti isključivo testovi koji su navedeni na zadnjem odobrenom Zajedničkom popisumeđunarodno priznatih brzih antigenskih testova (https://www.hzjz.hr/priopcenja-mediji/zajednicki-popis-medunarodno-priznatih-brzih-antigenskihtestova/). Lista se redovito ažurira i uvijek treba provjeriti dali se test nalazi na zadnjoj odobrenoj listi.  Testove koji su na navedem popisu ne treba validirati. Antigenski testovi koji koriste slinu kao uzorak nisu prihvatljivi za izdavanje COVID potvrda zbog čega se na nalaze na Zajedničkom popisu.

Prostorni uvjeti:

Uzorkovanje bi se trebalo izvoditi na otvorenom kad god uvjeti to dozvoljavaju, uz moguće prilagodbe primjerice kroz prozor, po principu „drive-in“ i sl. Ako je uzorkovanje u zatvorenom, onda u tim prostorijama, osim uključenih u testiranje, nitko drugi ne bi trebao boraviti, odnosno te prostorije bi trebale biti samo za namjenu testiranja. Ako nema raspoložive posebne prostorije, testiranje se može organizirati kroz rad u određivanjem radnom vremenu u kojem će se provoditi  samo testiranja uz naknadno odgovarajuće čišćenje/dezinfekciju. Prostorije moraju biti dobro ventilirane i u njima se redovito trebaju čistiti plohe na kojima se izvode testovi odgovarajućim dezinficijensima za površine. Plohe stolova i stolice koje se tamo koriste, trebalo bi brisati 70% alkoholom ili 0,1%, odnosno 1% otopinom natrijevog-hipoklorita (varikine) nakon uzorkovanja. Moraju biti od materijala koji ne upija, odnosno ne smiju biti od tkanina i koji ne mijenja svojstva zbog korištenja dezinficijensa. Dezinficijens se u pravilu drži u sprej-bočicama. Osoba koja uzorkuje mora koristiti osobna zaštitna sredstva koja uključuju pregaču, rukavice, kiruršku/medicinsku masku i vizir. Rukavice se između svakog uzorkovanja dezinficiraju. Osoba kojoj se uzima uzorak, cijelo vrijeme nosi masku, a tijekom uzorkovanja masku spušta s nosa tako da joj maska prekriva usta. U pravilu se u pakiranju testova za antigensko testiranje nalaze sterilni odgovarajući štapići za uzimanje obriska nazofarinksa ili ako je test namijenjen za nos, onda odgovarajući štapić za nos. Ako je isti test namijenjen za obrisak nazofarinksa i obrisak nosa, u ovoj svrsi prednost se daje obrisku nosa. Izvođenje testova treba se provoditi na sobnoj temperaturi i uobičajenom udjelu vlage u uredskim prostorima, a nikako na nižim temperaturama i visokom udjelu vlage jer postoji mogućnost lažno pozitivnog nalaza ako se testiranja izvode u neodgovarajućim uvjetima.

Potrebno je:

• odgovarajući vodootporni flomaster za označavanje uzoraka

• vreća za odlaganje infektivnog otpada, kontejner i po potrebi organizirano sakupljanje takvog otpada; korišteni testovi se ne čuvaju već se bacaju

• štoperica za mjerenje vremena trajanja testa koje u pravilu iznosi od nanošenja uzorka na pločicu 10-30 minuta (provjeriti u uputi proizvođača testa).

Postupanje s rezultatom testa:

Sva provedena testiranja, neovisno o rezultatu se unose na platformu testiranih. Ako nije moguće interpretirati rezultat, testiranje je potrebno ponoviti.  Interpretacija pozitivnog nalaza varira ovisno o prevalenciji bolesti u populaciji. Trenutno je prevalencija visoka te se pozitivan nalaz u osobe sa simptomima može smatrati i potvrdom bolesti. U slučaju niske prevalencije, pouzdanost testova može varirati. Pozitivna osoba upućuje se svom liječniku obiteljske medicine radi otvaranja izolacije. Informacije o pozitivnoj osobi (osobni podaci pozitivne osobe, kontakt telefon ili e-mail adresa) javljaju se službi za epidemiologiju nadležnog zavoda za javno zdravstvo županije odnosno grada Zagreba radi praćenja kontakata. U slučaju testiranja za potrebe poslodavca, informacije o rezultatima testovamogu se dostavljati poslodavcu sukladno dogovorenoj proceduri između poslodavca i testnog mjesta. 

Testiranje kod poslodavca:

Moguće je organizirati testiranje kod poslodavca pri čemu rezultati testiranja ne služe za izdavanje COVID potvrde nego isključivo da se omogući osobama s negativnim testom pristup na radno mjesto odnosno u prostorije poslodavca, dok se s osobama s pozitivnim testom postupa kako je ranije navedeno.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije