Japanska Toyota razvija novi motor na vodik, kao dio svog koncepta smanjenja emisije stakleničkih plinova, kaže se u priopćenju korporacije objavljenom u četvrtak.
Novi vodikov turbomotor bit će trocilindraš zapremine 1,6 litara. U principu je sličan benzinskom motoru, ali osim zbog zanemarive potrošnje motornog ulja, neće emitirati nikakve stakleničke plinove, kažu u Toyoti.
Dodaju da je izgaranje vodika brže nego benzina, što pozitivno utječe na dinamiku automobila.
Toyota očekuje da će motor testirati u svibnju tijekom jedne od etapa lokalne utrke na stazi u prefekturi Shizuoka.
Toyota već ima iskustva u izradi vodikovih motora. Tvrtka je 2014. predstavila prvi svjetski serijski automobil na tu vrsti goriva, Mirai. Međutim, u njega je u osnovi ugrađen električni motor koji dobiva energiju potrebnu za pokretanje stroja iz kemijske reakcije vodika i kisika, a nusproizvod je voda.
Unatoč nedavnom početku prodaje druge generacije tog automobila, Mirai nije previše tražen u Japanu. U prilog mu ne ide visoka cijene i nedostatno razvijena mreža punionica vodikom.
Japanska vlada potkraj prošle godine odobrila je plan za smanjenje emisija stakleničkih plinova, koji između ostalog postavlja cilj postupnog prestanka proizvodnje svih benzinskih i dizelskih vozila do sredine 2030-ih godina.
Prema japanskoj vladi, ta razvojna strategija trebala bi potaknuti privredu i stvoriti ekonomski učinak od gotovo 900 milijardi dolara do 2030. godine i više od 1,8 bilijuna u sljedećih 20 godina.