Predstavnici prijevozničkih tvrtki izvan schengenskog područja nedavno su dobili negativan odgovor od Europske unije na zahtjev da profesionalni vozači budu izuzeti iz uredbe koja ograničava njihov boravak u državama članicama na 90 dana unutar 180 dana. Ova odluka stvorila je velike probleme, osobito za prijevoznike s Balkana, uključujući Bosnu i Hercegovinu. Sljedeća prilika za promjenu stava EU-a bit će 15. siječnja, kada će zasjedati Povjerenstvo za promet Europske unije. Međutim, ministar prometa i veza BiH Edin Forto već je dobio negativan odgovor, što znači da će odluka vjerojatno biti samo formalno potvrđena. Simbolično, 15. siječnja, na Dan vozača, u Bruxellesu će se raspravljati o tome hoće li vozači sa zapadnog Balkana biti izuzeti iz ove uredbe. Iako prijevoznici nisu optimistični zbog dosadašnjeg stava Europske unije, mnogi se nadaju da će se situacija ipak promijeniti, no realno, šanse za pozitivan ishod su male. Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika za unutarnji i međunarodni prijevoz Republike Srpske, ističe da je situacija već otišla predaleko te da je reakcija trebala biti ranija. Grbić najavljuje da će se organizirati zajednički sastanak prijevoznika iz zemalja pogođenih ovom uredbom, u suradnji s Udrugom za međunarodni prijevoz iz Srbije. Cilj je objediniti sve pogođene zemlje i dogovoriti daljnje korake, uključujući mogućnost blokade granica Europske unije. Sličan stav dijeli i Neđo Mandić, predsjednik Udruge međunarodnog prijevoza iz Srbije, koji naglašava da će prijevoznici, u slučaju potvrde ove odluke, organizirati prosvjede na granicama EU-a i blokirati tokove kretanja robe. Mandić smatra da ako vozači ne mogu raditi, onda ni zemlje koje su investirale u balkanske prijevozne tvrtke ne bi smjele trpjeti istu situaciju. Velibor Peulić, koordinator konzorcija logistike BiH, upozorava da bi nastavak primjene uredbe mogao dovesti do povećanja cijena prijevoza za 25 posto, javlja Klix. - Ako se ovo pravilo nastavi provoditi, to će imati dugoročne negativne učinke na prometnu industriju, ali i na šire gospodarstvo BiH. Peulić podsjeća da je upravo domaća prometna industrija bila ključna za opskrbu tijekom pandemije COVID-19, dok kamioni iz drugih zemalja nisu mogli doći u BiH. - Prometna industrija temelj je svakog gospodarstva, a slabljenje tog sektora slabi i cijelu državu - zaključuje Peulić.•
Cijena prijevoza mogla bi biti viša za čak 25 posto
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.