Jednog kišnog dana, dok je pokušavao bezuspješno dobiti taksi ne bi li stigao na konferenciju LeWeb u Parizu, Travisu Kalanicku je na pamet pala fenomenalna ideja - aplikacija za poziv taksi-službi koja će uvijek imati u blizini raspoloživo vozilo.
Tako je nastao svepopularni Uber, aplikacija za pronalazak slobodnog prijevoza do željenog odredišta. U samo šest godina aplikacija je postala potpuni hit i u funkciji je u čak 56 država, odnosno u oko 200 gradova. Procjenjuje se da će samo u ovoj godini zaraditi 10 milijardi dolara čistog prihoda, dok se vrijednost kompanije procjenjuje na oko 41 milijardu dolara.
- Princip na kojem počiva ova usluga jednostavan je i sastoji se od dva dijela. Prvi je taj da ju se koristiti kao taksi-službu, odnosno koristite aplikaciju kako biste pozvali Uber vozača, a drugi je da zarađujete kao vozač za Uber. Princip je iznimno jednostavan. U prvom dijelu funkcionalnosti su iste kao i kod svake druge modernije taksi-službe gdje pozovete vozilo i odredite mu gdje želite ići, a u drugom možete koristiti vlastito vozilo kad god želite i zarađivati proviziju koju vam daje Uber, objašnjava Saša Fišter, urednik Zima, online magazina specijaliziranog za internet.
Međutim, činjenica je da predstavlja konkurenciju standardnim taksi-službama, tako da dolazak te aplikacije gotovo u svim zemljama izaziva ogorčenost taksista kojima su tako ugroženi posao i egzistencija. Članovi Sarajevotaxija već su izrazili odlučan stav da ne dopuštaju dolazak Ubera u BiH, piše Večernji list.
"Upoznat sam s informacijom o ulasku Uber aplikacije na tržište regije, ali sam siguran da u BiH nema perspektivu iz više razloga. Prije svega, BiH ima velikih problema u sigurnosnom aspektu, tako da je teško za očekivati kako će netko sjesti s nepoznatom osobom u vozilo", kazao je Božidar Cicmil, direktor tvrtke Moj Taxi iz Mostara. On je dodao još kako je Zakonom o cestovnom prijevozu FBiH (Službene novine FBiH, br. 28/06 i 2/10) i Zakonom o taksi-prijevozu regulirano tko, kako i pod kojim uvjetima može vršiti taksi-usluge. Sam princip rada Ubera nije u skladu sa zakonima, te se ne može ni dopustiti, odnosno takav prijevoz mogu vršiti samo licencirani taksi-prijevoznici. "Ako bi se, pak, na neki način Uber pojavio na tržištu, taksisti su spremni na tužbe u skladu sa zakonskim okvirima koji su osnovni uvjet za poslovanje i licenciranje za taksi-prijevoz. Cicmil također ističe i kako su usluge taksi-službi u BiH zasigurno jedne od najprihvatljivijih u regiji tako da građani i nemaju potrebu za alternativnim načinima prijevoza, a da su itekako zadovoljni prijevozom koji nude taksi-službe u BiH svjedoči i sve veći broj taksi-vozila u Mostaru, ali i cijeloj BiH.