BMW i Toyota najavili suradnju oko razvoja pogonsko gsklopa za električno vozilo na gorive ćelije (FECV), a poznati njemački automobilski div će svoj novi model predstaviti 2028. godine
Njemački BMW i japanska Toyota planiraju udružiti snage kako bi razvili pogonski sklop za električni automobil na vodik. BMW planira predstaviti prvi takav model 2028. godine.
Električni automobili na vodik, poznati u automobilskoj industriji kao električna vozila na gorive ćelije (FECV), pokreću se električnom energijom proizvedenom iz vodika kada se pomiješa s kisikom u gorivnim ćelijama. Struja se tako proizvodi u hodu, dok klasična električna vozila energiju moraju spremati u bateriju.
Cilj nadogradnje partnerstva između BMW-a i Toyote, koji na području vodikovih tehnologija surađuju od 2012. godine, smanjenje je troškova razvoja.
Za koga je hibridni automobil
“U osnovi, to je još uvijek električno vozilo”, rekao je Michael Rath, potpredsjednik BMW-ovog odjela za vozila na vodik, za Wall Street Journal.
S električnim automobilima na vodik BMW i Toyota ciljaju na kupce koji žele automobil s nižim ugljičnim otiskom, a pritom nemaju vlastitu punionicu kod kuće ili je dnevna količina prijeđenih kilometara prevelika da bi ovisila o dostupnosti stanica za punjenje na putu.
Točenje goriva najnovije generacije vozila tako će biti puno brže i bit će sličnije klasičnom za automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, rekao je Rath.
BMW i Toyota najavili suradnju oko razvoja pogonsko gsklopa za električno vozilo na gorive ćelije (FECV), a poznati njemački automobilski div će svoj novi model predstaviti 2028. godine
Njemački BMW i japanska Toyota planiraju udružiti snage kako bi razvili pogonski sklop za električni automobil na vodik. BMW planira predstaviti prvi takav model 2028. godine.
Električni automobili na vodik, poznati u automobilskoj industriji kao električna vozila na gorive ćelije (FECV), pokreću se električnom energijom proizvedenom iz vodika kada se pomiješa s kisikom u gorivnim ćelijama. Struja se tako proizvodi u hodu, dok klasična električna vozila energiju moraju spremati u bateriju.
Cilj nadogradnje partnerstva između BMW-a i Toyote, koji na području vodikovih tehnologija surađuju od 2012. godine, smanjenje je troškova razvoja.
Za koga je hibridni automobil
“U osnovi, to je još uvijek električno vozilo”, rekao je Michael Rath, potpredsjednik BMW-ovog odjela za vozila na vodik, za Wall Street Journal.
S električnim automobilima na vodik BMW i Toyota ciljaju na kupce koji žele automobil s nižim ugljičnim otiskom, a pritom nemaju vlastitu punionicu kod kuće ili je dnevna količina prijeđenih kilometara prevelika da bi ovisila o dostupnosti stanica za punjenje na putu.
Točenje goriva najnovije generacije vozila tako će biti puno brže i bit će sličnije klasičnom za automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, rekao je Rath.
Svaki sedmi novi automobil u Hrvatskoj je Škoda, a čak 30 posto od svih novih auta su hibridi
Kako Iskra brodogradilište uspijeva biti u plusu? Upravo su završili jedinstven hibridni brod
U usporedbi s klasičnim električnim automobilima, nova generacija pogonskih sklopova omogućit će i znatno bolju vučnu sposobnost vozila, a bit će i manje osjetljivi na promjene temperature.
Pritom BMW ističe kako električni automobili na vodik neće zamijeniti klasična električna vozila s baterijom za koja je interes prošle godine znatno smanjen, već će predstavljati alternativu. “Ne vidimo ih kao konkurenciju. Mislimo da će se nadopunjavati”, rekao je Rath za Wall Street Journal.
Treba izgraditi punionice za vodik
No, ako razvoj najnovijih pogonskih sklopova bude pred ugradnjom u vozila, brzina prelaska na masovnu uporabu ovisit će uglavnom o izgradnji infrastrukture za punjenje vozila na vodik. Trenutačno ih ima puno manje od tradicionalnih benzinskih postaja ili stanica za punjenje električnih vozila.
Tako se Europska unija već Uredbom o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva, koja je stupila na snagu u travnju ove godine, obvezala na uspostavu mreže punionica vodika diljem Europe. BMW je također započeo aktivne razgovore s dobavljačima energenata. Svi dionici stoga predviđaju ulaganja u razvoj i rast tržišta vodika.
Oko vozila na vodik, s druge strane, također se postavljaju pitanja sigurnosti. Vrlo je to zapaljiv kemijski element. Istovremeno, Rath je naglasio da je BMW proveo sigurnosne crash testove vozila i dokazao da su vozila sigurna. Svoj BMW iX5 na vodik također testiraju na cestama.
Rath nije otkrio planove za prodaju vozila, ali je za Wall Street Journal rekao da BMW i Toyota ne isključuju mogućnost prodaje nove tehnologije i drugim tvrtkama.