Od ove godine četiri mostarske osnovne škole trebale su sudjelovati u pilot-projektu uvođenja e-obrazovanja, i to OŠ Ilije Jakovljevića Mostar, JU "Četvrta osnovna škola" Mostar, JU Osnovna škola "Mujaga Komadina" Mostar i Osnovna škola Antuna Branka Šimića Mostar. Međutim, kao što to kod nas obično biva ni ovaj projekt nije u potpunosti zaživio, piše Večernji list.
Po dvije škole
Naime, kontaktirali smo navedene četiri osnovne škole i doznali da su e-dnevnici zaživjeli u JU "Četvrta osnovna škola" i JU Osnovna škola "Mujaga Komadina", odnosno školama koje rade po bosanskom planu i programu, dok u OŠ Ilije Jakovljevića i OŠ Antuna Branka Šimića projekt e-dnevnika s početkom školske godini nije zaživio. "E-dnevnici nisu uvedeni ove školske godine jer djelatnici nisu bili zainteresirani zato što u ovoj godini uvodimo novi nastavni plan i program i želimo da sve ide postepeno", kazali su nam u telefonskom razgovoru u OŠ "Ilija Jakovljević". Potvrdu da e-dnevnici nisu zaživjeli dobili smo i u OŠ Antuna Branka Šimića gdje su nam kazali kako ne znaju hoće li elektroničke dnevnike uvesti tijekom godine, ali da ih za sada još nema. S druge strane, dvije mostarske škole koje rade po bosanskom planu i programu s početkom školske godine krenule su s elektroničkom evidencijom. "Primjena elektroničkih dnevnika je počela i za sada sve teče bez ikakvih problema, naš kadar je uspješno završio obuku tako da očekujemo kako nećemo imati nekih problema", potvrdili su nam u OŠ "Mujaga Komadina".
Modernizacija obrazovanja
U JU "Četvrta osnovna škola", također, su nam potvrdili da je projekt uspješno krenuo i da za sada sve teče bez problema. Modernizacija obrazovanja prvenstveno predviđa uvođenje elektroničkih dnevnika, a koje će zatim dovesti i do elektroničkog upisa u škole, vođenja digitalne školske dokumentacije i sl.
Prema informacijama koje je "Večernji list" ranije dobio iz Federalnog ministarstva obrazovanja i znanosti, uvođenjem e-dnevnika roditelji su u mogućnosti ostvariti uvid u evidenciju ocjena, raspored sati, kao i broj izostanaka s nastave njihove djece. "Ono što je puno važnije jest činjenica da su na ovaj način roditelji u puno povoljnijoj situaciji da uspostave permanentni kontakt s nastavnim osobljem i da u sinergiji s istim prate uspjeh ili neuspjeh njihove djece", kazali su iz Ministarstva dodavši kako uvođenje e-dnevnika isto tako nije zamjena za roditeljske sastanke i razgovor nastavnika i roditelja o svim aspektima školskog života.