Kako je propao Tupperware

tupperware
22.09.2024.
u 08:56

Tupperware, nekada sinonim za plastične posude i inovacije u kućanstvima diljem svijeta, našao se u ozbiljnim financijskim problemima. Prema Bloombergu, tvrtka je prošlog tjedna zatražila sudsku zaštitu kako bi se privremeno zaštitila od vjerovnika, što je stvorilo neizvjesnost za zaposlenike. Što je dovelo do pada ove nekoć popularne tvrtke među potrošačima?

Tvrtku je 1946. godine osnovao Earl Silas Tupper, američki izumitelj. Prije nego što je postao poznat po Tupperwareu, Tupper je radio razne poslove. U mladosti je bio krajobrazni vrtlar, a kasnije je radio kao inženjer u kemijskoj kompaniji DuPont. Tamo je stekao znanje o plastici, što mu je omogućilo razvoj inovativnih plastičnih proizvoda.

Tupper je eksperimentirao s ranim oblicima plastike, koji su se koristili za proizvodnju različitih predmeta, ali je smatrao da materijal može biti poboljšan. Ubrzo je osnovao vlastitu tvrtku Tupper Plastics, gdje je uspio razviti čistiju i fleksibilniju verziju plastike. To ga je dovelo do stvaranja Tupperware posuda, koje su donijele revoluciju u skladištenje hrane, piše Index.hr.

Posude su brzo postale hit

Ove posude brzo su postale hit u američkim kućanstvima i šire, a njihov uspjeh dodatno je potaknut Tupperware partyjima, prodajnim okupljanjima koje je osmislila samohrana majka Brownie Wise, ključna osoba u rastu tvrtke.

Ovaj model poslovanja učinio je Tupperware stupom industrije direktne prodaje, gdje su suradnici zarađivali provizije na prodaji te bonuse za dovođenje novih članova. Većina Tupperware prodavača bile su žene, a to je slučaj i danas, piše Financial Times.

S vremenom je broj prodavača počeo opadati, no Tupperware i dalje ima više od 465.000 prodajnih predstavnika diljem svijeta, prema prijavi tvrtke za stečaj ovog tjedna. "Za gotovo pola milijuna ljudi, značajan dio prihoda, a nekima i životna egzistencija, ovisi o ovom poslu", rekao je Spencer Winters, odvjetnik tvrtke, tijekom prvog ročišta pred sudom za stečaj.

Kombinacija čimbenika dovela je do financijske krize

Kombinacija čimbenika dovela je do pada tvrtke: negativan stav prema plastici, nedosljedna globalna distribucijska mreža i sve veća zastarjelost modela prodaje putem kućnih partyja u eri online kupovine. Konkurenti poput Rubbermaida i jeftini generički proizvodi također su preuzeli dio tržišta.

Ipak, Tupperware partyji ostali su ključni za poslovanje. "Predstavnik Tupperwarea obično vodi događaj, prikazuje različite proizvode, demonstrira njihovu upotrebu i daje savjete o čuvanju hrane", rekla je Jeri Fortune, konzultantica Tupperwarea iz Ohija.

Earl Tupper prodao je svoju tvrtku 1958. godine i povukao se iz poslovnog svijeta. Tupperware je prolazio kroz različite vlasničke strukture, uključujući Dart Industries, koji se spojio s prehrambenom tvrtkom Kraftom, prije nego što je 1996. godine izdvojen kao samostalna kompanija i uvršten na burzu, piše Index.hr.

Prihodi i neto dobit dosegli su vrhunac 2013., a onda se gotovo prepolovili 2022.

Prihodi i neto dobit dosegli su vrhunac 2013. godine, iznoseći 2.7 milijardi dolara i 270 milijuna dolara, dok je cijena dionice dosegla gotovo 100 dolara.

Početkom 2010-ih godina, poslovanje je cvjetalo za ljude poput Jennifer Suchan s Long Islanda, New York, koja je postala najbolja prodavačica Tupperwarea s godišnjom prodajom od 365.000 dolara, nastupajući kao drag queen. "Bila sam poznata kao kraljica Tupperwarea", rekla je.

Godine 2015., Suchan je prošla kroz tranziciju iz muškarca u ženu. "Ljudi su smatrali da je zabavnije kada se muškarac oblači kao žena, nego kada transrodna žena prodaje Tupperware, pa je moj posao počeo opadati", izjavila je Suchan. Unatoč tome, i dalje djelomično prodaje.

Tijekom pandemije, kada su ljudi češće kuhali kod kuće, Tupperware je doživio kratkotrajan rast prodaje, iako su se njihovi partyji morali prebaciti na online platforme. Međutim, do 2022. godine, posljednje pune godine za koju je tvrtka objavila financijske rezultate, prihodi su pali na 1.3 milijarde dolara.

Dugovi od 1.2 milijarde dolara

U prijavi za stečaj, Tupperware je naveo imovinu od 680 milijuna dolara i dugove od 1.2 milijarde dolara. Dionice tvrtke sada se trguju za približno 50 centi.

Potražnja za plastičnim spremnicima nije nestala. U SAD-u su maloprodajne prodaje proizvoda za skladištenje hrane prošle godine dosegnule 1.8 milijardi dolara, što je oko 18% više nego prije pandemije, prema podacima tvrtke Circana.

Međutim, potrošači sada kupuju oko tri četvrtine svojih kućanskih potrepština u trgovinama, dok 20% kupuju online. Brian Fox, glavni direktor za restrukturiranje Tupperwarea, u prijavi za stečaj naveo je da je tvrtka "kasnila s modernizacijom u skladu s potrebama modernih potrošača".

Neki Tupperware proizvodi sada se prodaju kod velikih maloprodajnih lanaca na američkom tržištu, poput Targeta, Macy'sa i Amazona, kao i u neovisnim trgovinama na drugim tržištima poput primjerice Kine. Većina prodaje Tupperwarea dolazi izvan Sjeverne Amerike.

Širenje prodaje izvan modela direktne prodaje pokazalo se izazovnim. Tupperware je često pretraživan pojam na Amazonu, s približno 500.000 pretraga mjesečno, ali jedan od problema je što pretrage za njegovim imenom često prikazuju rezultate za druge brendove, naveo je Brian Fox, glavni direktor za restrukturiranje.

Regrutiranje novih prodavača i dalje je ključno za širenje Tupperwarea na tržištu. Postojeći prodavači koje je Financial Times kontaktirao su optimistični i smatraju da će kompanija nastaviti poslovati nakon sređivanja dugova kroz stečajni postupak.

Tvrtka već godinama pokušava pronaći kupca

Tvrtka Tupperware već godinama pokušava pronaći kupca i nekoliko puta je primila službene ponude. U srpnju su čak pripremili dokumente za prodaju drugoj tvrtki putem pojednostavljenog stečajnog postupka, no taj dogovor je propao kada su najveći vjerovnici izrazili protivljenje, piše Index.hr.

U isto vrijeme, veliki dio duga tvrtke promijenio je vlasnike, prelazeći iz skupine banaka u hedge fondove i druge investitore, uključujući Alden Global Capital. Ovi investitori su se protivili prodaji Tupperwarea putem stečajnog postupka drugoj tvrtki te su umjesto toga željeli preuzeti kontrolu nad dijelom imovine tvrtke izvan suda - uključujući brend Tupperware, prema sudskim spisima.

Međutim, upravni odbor je odlučio da je u proces uključen prevelik broj dobavljača, poreznih vlasti i drugih zainteresiranih strana da bi se tako značajan prijenos imovine, osobito one javne tvrtke, mogao dogoditi iza zatvorenih vrata.

"Odbor je zaključio da prijenos tako legendarne imovine mora biti transparentan", rekao je Winters tijekom ročišta o stečajnom postupku. Sada tvrtka traži prodaju putem natječaja, s rokom od 30 dana.

Kreditori imaju drugačiju ideju. Podnijeli su sudu zahtjev da se blokira korištenje 7.4 milijuna dolara gotovine za pokrivanje troškova, poput plaća zaposlenika tijekom stečaja. Umjesto toga, žele likvidirati tvrtku ili preuzeti kontrolu nad njom.

Neil Saunders, analitičar maloprodaje iz GlobalData, izjavio je da se Tupperware u svojim najboljim godinama isticao po jedinstvenim proizvodima i modelu distribucije koji je bio "vrlo praktičan, zabavan i zanimljiv potrošačima". "Tada je bio inovativan", rekao je Saunders. "Problem je što se tržište promijenilo."

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije