Nema čovjeka koji je za vrijeme čišćenja ipak odlučio ne baciti neku simpatičnu sitnicu ili uspomenu... No takve stvari često postaju kamen spoticanja u domu, i to doslovno. Čuvate li većinu stvari iako vam ne trebaju, samo zato jer vam ih je žao baciti, imate problem. Ali taj problem se može riješiti.
Istraživanje provedeno na Sveučilištu Ohio je prezentiralo iznenađujući rezultat:
- Ljudi se zapravo ne žele odreći sjećanja, lijepe uspomene, koju vežu za određenu stvar. Način, koji se pokazao najefektivnijim, i zahvaljujući kojem su ispitanici bacili najviše stvari, je zapravo jako jednostavan. Fotografiranje sitnice koje je ispitanike vezala za nešto se pokazao kao najproduktivnije rješenje za čišćenje prostora u kojem živite - izjavila je koautorica istraživanja Rebecca Reczek za Readers Digest, prenosi 24sata.hr.
Cijeli projekt je započeo problemom drugog autora istraživanja, Karen Winterich, izvanredne profesorice na Sveučilištu u Pennsylvaniji. U jednom trenu je shvatila da doma čuva donji dio košarkaškog dresa iz srednje škole zato jer ju je podsjećao na pobjedu protiv rivala.
- A s fotografijom mogu sačuvati svaku uspomenu - objasnila je Winterich.
Istraživanje su koncipirali na način da su na Sveučilištu Penn izabrali 797 studenata koji su živjeli na Sveučilištu i na kraju semestra napravili plakate i letke te podijeli domove po pola. Jedni su dobili plakate na kojima je pisalo: "Nemojte pakirati sentimentalne sitnice... fotografirajte ih... i onda donirajte!", a drugi letke na kojima su napisali: Nemojte pakirati svoje sentimentalne sitnice, sakupite ih i donirajte!"
Iz domova u kojima su bili zalijepljeni plakati studenti su donirali 613 stvari, a iz domova s letcima 533 stvari.
Reczek je komentirao za Marketing magazin (Journal of Marketing) da je zapravo jako jednostavno prekinuti naviku skupljanja emotivnih sitnica:
- Nije iznenađujuće da lijepa sjećanja jednako možemo pohraniti na fotografijama, kao i putem sitnica koje nas na njih podsjećaju. Ali to nije prirodni nagon, to ljudi moraju vježbati.