Iako nam se tako ne čini, ali iza većine uspješnih modnih priča u svijetu, kao i svjetski prepoznatljivih modnih brendova, stoji sasvim obična topla ljudska priča koja počinje prvim korakom, odnosno prvim proizvodom, piše Večernji list BiH.
Upravo je tako prije pet godina krenula i priča obitelji Litrić iz kiseljačkog naselja Bilalovac. Almir i Elmira Litrić živjeli su od preprodaje torba. Kupci su tražili nešto novo i drukčije. Kako im nisu uspjeli ispuniti želje, Elmira koja je znala šivati, odlučila je sama pokušati osmisliti i sašiti torbu. Bila je, kažu nam Litrići, malo smiješna i više je sličila na ceker, ali susjedi se svidjela. A onda ih je sašila još nekoliko. Kći Irma fotografirala je torbe, objavila ih na Facebooku i tako je krenula priča o poslovnom uspjehu Ilea torbica koja je odavno prešla granice BiH. Vlastitim radom i kreativnošću obitelj Litrić stvorila je modni brend Ilea bags. Modernim dizajnom, kvalitetom i pristupačnom cijenom torbice koje proizvode pronašle su put do kupaca diljem svijeta.
Zadnja riječ tehnologije
Stigle su čak i do dalekog Dubaija. - Jedna od najneobičnijih narudžbi koje smo radili je upravo narudžba za prošlogodišnji sajam u Dubaiju na kojemu je BiH prvi put izlagala. Kao bh. proizvod naše torbice bile su najtraženije na što smo izuzetno ponosni - kaže nam Irma Litrić-Boja, diplomirana ekonomistica koja je u obiteljskom poslu kreiranja i izrade Ilea torbica, uz ostalo, zadužena i za odnose s javnošću. Njezina oca Almira našli smo u proizvodnji.
Obilazio je pogone u koje su ovih dana stigli novi strojevi, zadnja riječ tehnologije koje koristi i Prevent, poznata tvornica autopresvlaka koja radi uglavnom za inozemno tržište. Uz nove strojeve Almir Litrić otkrio nam je i dio poslovnih planova obiteljske tvrtke koja uskoro izlazi na tržište Europske unije.
- U BiH već imamo 50-ak svojih trgovina. Imamo i veoma aktivnu online prodaju u BiH kao i brojnim drugim zemljama. Početkom iduće godine izlazimo na tržište Europske unije. S partnerom u Hrvatskoj dogovorili smo prodaju u njegovu lancu trgovina koje ima u cijeloj Hrvatskoj, uz postojeću vrlo uspješnu online prodaju koju imamo u Hrvatskoj - kazao nam je Almir Litrić.
Jednostavnost proizvoda
Uz nove strojeve uz pomoć kojih će Ilea torbice lakše prijeći put od ideje do gotovog proizvoda, proizvodnju ovog već prepoznatljivog brenda, diktiraju najnoviji modni trendovi.
- Svakodnevno pratimo što je to moderno, koji materijali se nose. Našom novom kolekcijom od materijala koje nabavljamo u Turskoj i Njemačkoj dominiraju velur, pliš i lak. Što se dezena tiče, novom kolekcijom dominira životinjski uzorak koji je ove sezone izuzetno moderan. Često svoj proizvod dizajnom prilagođavamo dezenima cipela koje su trendu. Ono što naši kupci znaju i posebno cijene jest jedinstvenost naših proizvoda. Svaku iz serije torbi proizvodimo u malim količinama tako da su skoro unikati - ističe Almir Litrić.
Za razliku od većine svojih vršnjaka, njegova kći Irma ne pomišlja o odlasku iz BiH. - Nikad ne bih napustila BiH niti sam ikada razmišljala o odlasku. Smatram da se stvari mogu mijenjati, a ovdje pristojno živjeti. Tu je moj dom, obitelj, sve što mi je srcu drago, a to se nikakvim bogatstvom ne može kupiti - kaže nam Irma.
Uz pomoć društvenih mreža ona je našla put do prvih kupaca, a posebno učinkovitom u prodaji ističe Facebook na kojemu imaju više od 85 tisuća pratitelja. Uz pozitivne ocjene koje dobivaju svakodnevno, njihovi kupci, kažu, najbolja su im reklama. A oni se uvijek vraćaju jer Ilea torbica nikad dosta. A kako im i odoljeti jer imaju baš ono što je trenutačno u trendu i jednostavno se mora imati.•