Do kraja sljedeće godine prvi dio zapadne ljubuške obilaznice bit će pušten u funkciju, dogovoreno je na ovotjednom sastanku v. d. gradonačelnika Ljubuškog Vedrana Markotića i direktora JP Ceste Federacije BiH Ljube Pravdića. Naime, projekt kojim će se u potpunosti izmjestiti teretni promet iz središta Ljubuškog i sljedeće će se godine naći u planu investicija JP Ceste FBiH, piše Večernji list BiH.
Investicijski potencijal
- Planirano je u sljedećoj godini završiti sve radove prvog dijela obilaznice. Riječ je o potezu od novog kružnog toka na zapadnom ulazu u grad (Plantaža) do spoja s Ulicom fra Petra Barbarića - navodi Markotić. Dodaje kako je riječ o potpuno novoj prometnici dužine 360 metara. - U cilju nam je u navedenom razdoblju završiti sve radove, od zemljanih do asfaltiranja, te spomenutu prometnicu pustiti u funkciju - kaže v. d. gradonačelnika Ljubuškog koji je ovom prigodom još jednom zahvalio vodstvu JP Ceste FBiH na dobroj suradnji, čiji su rezultati vidljivi. Naglasio je kako je zapadna obilaznica samo jedan od infrastrukturnih projekata koji se planiraju dovršiti u sljedeće četiri godine. - Svjesni smo da bolja infrastruktura znači i veći investicijski potencijal, koji nam je svima jako bitan, jer razvoj i jačanje konkurentnosti gospodarstva ciljevi su kojima svi stremimo - zaključio je Markotić. Inače, završetkom zapadne obilaznice Ljubuški će se nalaziti među trima kružnim tokovima koji će omogućiti brži prolazak kroz Grad te u značajnoj mjeri smanjiti gužvu na gradskim prometnicama. Trasa obilaznice je od novog kružnog toka na Humcu, nastavlja se rubom Plantaže te izlazi na Vitinsku ulicu, odnosno kod Džajinih kuća, gdje je već završen novi kružni tok. Paralelno s radovima na izgradnji prometnice izvode se i ostali infrastrukturni radovi. Planirano je da cijela obilaznica bude osvijetljena, ali i izrada nogostupa cijelom njezinom dužinom. Budući da će se po svom završetku zapadna obilaznica nastavljati na istočnu, oko Ljubuškog će biti napravljena velika šetnica. Kada je riječ o samom gradu, njezin će završetak riješiti dugogodišnji problem prolaska teretnog prometa kroz samo središte grada jer, realno, za to i nema uvjeta, te će se dobiti mogućnost kvalitetnije regulacije prometa kroz grad. To, između ostaloga, podrazumijeva promjenu jednog dijela ulica koje su sada dvosmjerne u jednosmjerne, što bi osiguralo dodatna parkirališna mjesta, kojih trenutačno nedostaje.
Ideja stara oko pola stoljeća
Inače, zapadna obilaznica bit će duga svega kilometar i 700 metara. Predračunska vrijednost je oko 3,5 milijuna KM. Podsjetimo, ideja zapadne obilaznice stara je gotovo 50 godina. Zapadna obilaznica planirana je još 1972. godine, doduše malo drukčijom trasom nego sada. Tada je bilo planirano da obilaznica prelazi preko Trebižata te da se u sklopu nje gradi novi most, što je sada neizvedivo, ali i bespotrebno. •